Skrotade

p_lydell

Tuppen
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
CBR1000RR+YZ450F
Då har man sabbat hoj åkandet för nån månad klotade me crossen i går bröt nyckelbenet på två ställen.. :huvet
Ingen Lelleträff kan de bli heller :(

p_lydell skrev:
Då har man sabbat hoj åkandet för nån månad klotade me crossen i går bröt nyckelbenet på två ställen.. :huvet
Ingen Lelleträff kan de bli heller :(

Tråkigt att höra! Hoppas kureringen går snabbt. Lelleträffen funkar väl? går att dricka vätska med andra armen :tummenupp

Grattis,då är vi två :näsblod med trasiga nyckelben!
väjde för ett rådjur som parkerade i min tänkta färdriktning o
hamnade i diket i stället o fick en flygtur över styret,surt :fatta!
Nåja,hojen var ju helare än mig iaf.

.

Last edited:
Jo det gör de men man åker dit för att åka gotlandring o åka runt lite på gotland... :tummenupp

Drog mitt högra nyckelben för andra gången förra sommaren efter en kortlivad tacklingstävling (fotboll) med polaren. Helt nykter dessutom. Patetiskt. Spenderade hela kvällen/natten på akuten. Men nu till anledningen till min post:

Jag sket kungligt i den där uberdryga stödkragen jag fick på sjukhuset och som gör att man ser ut som en överspänd mupp. Litet tips, gör inte samma misstag som jag. Jag har värsta bucklan på ena axeln för det växte ihop skevt. :kocko <-- Jag mao. Kosmetikan skiter man väl kanske ganska hårt i (ser bara hårt ut) men däremot så har inte axeln alls samma styrka som förut vilket är ganska obra.

God bättring! Hoppas du läker ihop snabbt! :tummenupp

MrMunson skrev:
Jag sket kungligt i den där uberdryga stödkragen jag fick på sjukhuset och som gör att man ser ut som en överspänd mupp. Litet tips, gör inte samma misstag som jag. Jag har värsta bucklan på ena axeln för det växte ihop skevt. :kocko <-- Jag mao. Kosmetikan skiter man väl kanske ganska hårt i (ser bara hårt ut) men däremot så har inte axeln alls samma styrka som förut vilket är ganska obra.

God bättring! Hoppas du läker ihop snabbt! :tummenupp

Va fan jag fick ingen sådan. Känner av att röligheten i axeln inte är riktigt bra än (5-6veckor den jag bröt det) några bra tipps att fixa detta?

björn

ecce skrev:
Va fan jag fick ingen sådan. Känner av att röligheten i axeln inte är riktigt bra än (5-6veckor den jag bröt det) några bra tipps att fixa detta?

björn

Träna, träna och även träna... surt men sant! Trasade sönder min fot och fotled under en mc hösten -98, den är inte helt 100 än :huvet

ecce skrev:

Inga specifika tips... Men fuska A-L-D-R-I-G med rehab-träning!!

Ok, om du heter Gibernau och måste jaga ifatt Rossis poängövertag, då kan man väl förstå att man tar lite genvägar vad gäller Rehab, men det har han betalt för. I verkliga livet så är det i mina ögon bra mycket mer värt med en fungerande led/arm/whatever, istf att vara med på nästa bankörning/träff/whatever.

Jag vill inte peka finger, alla gör som man själv vill :) ... Men fuska inte med Rehab. Får du dålig hjälp av sjukhuset, se till att fixa bra rehabträning på eget initiativ. Tro mig, det är mer värt att satsa på träning som ger så låg invaliditetsprocent som möjligt, istf att hamna i ett läge där man får pengar pga en massa procent i invaliditet.

Givetvis leder vissa skador till ett antal procent i invaliditet, men man bör nog göra så mycket som man kan för att minska den procenten.

/Been-there-doing-that.... can't-get-the-Tshirt-to-fit-yet :rolleyes:

.

TSRD skrev:
Inga specifika tips... Men fuska A-L-D-R-I-G med rehab-träning!!

/Been-there-doing-that.... can't-get-the-Tshirt-to-fit-yet :rolleyes:

.

Jag har inte fått någon hjälp alls av sjukan. Jag gör gymnastik övningar med armen. Det hugger ibland när jag gör crawl övningar annars verkar den repat sig bra.

björn

ecce skrev:
Jag har inte fått någon hjälp alls av sjukan.

Ta och leta upp en bra sjukgymnast, eller kiropraktor, eller någon som är bra på sportmedicin, och gå dit och "kolla läget". Om inte annat så kan de förhoppningsvis hjälpa dig med något vettigt träningsprogram. Var du rätt försäkrad vid olyckan så kan du kanske få ut rehab-pengar från ditt bolag, värt att kolla.

(och en ev diskussion om vad som är bäst mellan sjukgymnastik/kiropraktor tänker jag inte ge mig in i :3freak ).

Lycka till,

/T

.

ecce skrev:

björn

Kan inte annat än att hålla med Hoztic. Träna träna... Verkar vara det enda som fungerar. Jag drog sönder fotleden i en intensiv innebandymatch för snart ett år sedan och den värker fortfarande. Inget brutet, bara grym (med stort G) stukning. Polare har lirat på elitnivå inom beachvolleyball och han hävdar att stukningar och diverse liknande kan hålla i i upp till 1,5 år innan man inte känner av det dagligen. Får man en riktigt fet stukning blir exvis. fossingen aldrig "riktigt" hel igen iom att ledband ochskit tar skada. Samma fenomen gäller säkerligen axlar och andra delar av kroppen också.

För övrigt: Coolt med en egen skadetråd!
:kryckor :corn

Fick den dryga"stödkragen" o dessutom en remiss till sjukgymnast,ingen
bra ide fuska med den biten alltså :gnissla

Kan ju säga att dom inte var speciellt impade på sjukhuset
när jag skulle sätta mig på hojen o åka hem.
Inget smärtstillande där inte :tungan

.

Jag fick inte heller något stöd, jo förresten en mitella men det var för att jag frågade efter en... Jag en knöl på axeln men inga större problem annars. Knakar lite ibland + att det är obehagligt att ha bilbältet precis på "knölen".

Krya på dig.

xrperra skrev:
Grattis,då är vi två :näsblod med trasiga nyckelben!
väjde för ett rådjur som parkerade i min tänkta färdriktning o
hamnade i diket i stället o fick en flygtur över styret,surt :fatta!
Nåja,hojen var ju helare än mig iaf.

.

Till och med 3st... har fått övningar från sjukgymnasten nu + att jag över mig på hojen :rolleyes:

Visst fan känns det fortfarande, hugger till nått jävligt om man inte tänker sig för. 4 veckor sedan jag knäckte mitt nyckelben på två ställen, så välkommen i klubben...

/Edit Glömde ju... Krya på dig! :tummenupp

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back