Idag har jag nog haft den mest ruttna dagen nånsin vad gäller RR..
Först strul igår, gängpaj till en pinnbult på ena cylindern, iväg fixa i helicoil, hjälpa till och skruva på en rotax, till garaget, skruva ihop min egen hoj och sen iväg till karlskoga.. Landar där c:a 02.30, däckar hårt..
Vaknar sent i morse och skiter i första passet, tar det istället lite lugnt och lägger på regndäcken och bestyckar om..
Sen ut på första passet glider man runt första varvet, ser lite "oljedimma" flyta på vattnet på banan, men känns inte alltför halt, glider ut på rakan, gasar upp i lite tempo för att få upp tempen i däcken, lägger på broms och pladask ligger man och kanar på banan, lyckas alltså bromsa omkull mig i blötan i c:a 210km/h, får en fin åktur på asfalten i 170 meter, ser hojen glida bredvid mig ganska fint, och det ser rätt lugnt ut när den får fäste och loopar.. Kolfiberkraschisarna är pulver, hojen ändå rätt ok, och jag fick bara lite små skrap/brännsår..
Så allt väl packar man ihop och surar lite över att den heldagsträningen var till ända innan man ens hunnit ett flygande varv och beger mig hemåt..
Strax innan Köping, säger det kablaam i dampbussen och den stendör i pissregnet på e18...
Hade inte riktigt koll vart jag var nånstans så det var ett helskotta att få bärgaren till rätt plats, men sent om sider kommer en tjej från assistanskåren och lyfter upp bilen..
Det som hänt är att en kylslang spruckit, men då tempmätaren leker lite jojo ibland, så gav den inte utslag att vattnet runnit ur den, nu har det mesta vätskeväg runnit ur skiten..
Så jippiekaey....
Först strul igår, gängpaj till en pinnbult på ena cylindern, iväg fixa i helicoil, hjälpa till och skruva på en rotax, till garaget, skruva ihop min egen hoj och sen iväg till karlskoga.. Landar där c:a 02.30, däckar hårt..
Vaknar sent i morse och skiter i första passet, tar det istället lite lugnt och lägger på regndäcken och bestyckar om..
Sen ut på första passet glider man runt första varvet, ser lite "oljedimma" flyta på vattnet på banan, men känns inte alltför halt, glider ut på rakan, gasar upp i lite tempo för att få upp tempen i däcken, lägger på broms och pladask ligger man och kanar på banan, lyckas alltså bromsa omkull mig i blötan i c:a 210km/h, får en fin åktur på asfalten i 170 meter, ser hojen glida bredvid mig ganska fint, och det ser rätt lugnt ut när den får fäste och loopar.. Kolfiberkraschisarna är pulver, hojen ändå rätt ok, och jag fick bara lite små skrap/brännsår..
Så allt väl packar man ihop och surar lite över att den heldagsträningen var till ända innan man ens hunnit ett flygande varv och beger mig hemåt..
Strax innan Köping, säger det kablaam i dampbussen och den stendör i pissregnet på e18...
Hade inte riktigt koll vart jag var nånstans så det var ett helskotta att få bärgaren till rätt plats, men sent om sider kommer en tjej från assistanskåren och lyfter upp bilen..
Det som hänt är att en kylslang spruckit, men då tempmätaren leker lite jojo ibland, så gav den inte utslag att vattnet runnit ur den, nu har det mesta vätskeväg runnit ur skiten..
Så jippiekaey....
