Skrot och ännu mer skrot

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Idag har jag nog haft den mest ruttna dagen nånsin vad gäller RR..
Först strul igår, gängpaj till en pinnbult på ena cylindern, iväg fixa i helicoil, hjälpa till och skruva på en rotax, till garaget, skruva ihop min egen hoj och sen iväg till karlskoga.. Landar där c:a 02.30, däckar hårt..
Vaknar sent i morse och skiter i första passet, tar det istället lite lugnt och lägger på regndäcken och bestyckar om..
Sen ut på första passet glider man runt första varvet, ser lite "oljedimma" flyta på vattnet på banan, men känns inte alltför halt, glider ut på rakan, gasar upp i lite tempo för att få upp tempen i däcken, lägger på broms och pladask ligger man och kanar på banan, lyckas alltså bromsa omkull mig i blötan i c:a 210km/h, får en fin åktur på asfalten i 170 meter, ser hojen glida bredvid mig ganska fint, och det ser rätt lugnt ut när den får fäste och loopar.. Kolfiberkraschisarna är pulver, hojen ändå rätt ok, och jag fick bara lite små skrap/brännsår..
Så allt väl packar man ihop och surar lite över att den heldagsträningen var till ända innan man ens hunnit ett flygande varv och beger mig hemåt..
Strax innan Köping, säger det kablaam i dampbussen och den stendör i pissregnet på e18...
Hade inte riktigt koll vart jag var nånstans så det var ett helskotta att få bärgaren till rätt plats, men sent om sider kommer en tjej från assistanskåren och lyfter upp bilen..
Det som hänt är att en kylslang spruckit, men då tempmätaren leker lite jojo ibland, så gav den inte utslag att vattnet runnit ur den, nu har det mesta vätskeväg runnit ur skiten..
Så jippiekaey....

Usch! Det där låter inte kul.

Se det från den ljusa sidan, nu kan det bara bli bättre.

Aj! Det gör ont! Faktiskt! Surt men inga personskador vilket man har en tendens att glömma bort. Regn i dag på Åsen alltså?

Ingen som har lite schyssta bogserfirmekontakter? Behöver få ner bussen från köping till linköping?
Motorbyte på gång.. Assistanskåren skulle ju ha en hel livslön för det och bogserlina i 20 mil är inte alltför kul heller..

suck

oFFkeFF skrev:
Först strul igår, gängpaj till en pinnbult på ena cylindern, iväg fixa i helicoil, hjälpa till och skruva på en rotax, till garaget, skruva ihop min egen hoj och sen iväg till karlskoga.. Landar där c:a 02.30, däckar hårt..
Vaknar sent i morse och skiter i första passet, tar det istället lite lugnt och lägger på regndäcken och bestyckar om..
Sen ut på första passet glider man runt första varvet, ser lite "oljedimma" flyta på vattnet på banan, men känns inte alltför halt, glider ut på rakan, gasar upp i lite tempo för att få upp tempen i däcken, lägger på broms och pladask ligger man och kanar på banan, lyckas alltså bromsa omkull mig i blötan i c:a 210km/h, får en fin åktur på asfalten i 170 meter, ser hojen glida bredvid mig ganska fint, och det ser rätt lugnt ut när den får fäste och loopar.. Kolfiberkraschisarna är pulver, hojen ändå rätt ok, och jag fick bara lite små skrap/brännsår..
Så allt väl packar man ihop och surar lite över att den heldagsträningen var till ända innan man ens hunnit ett flygande varv och beger mig hemåt..
Strax innan Köping, säger det kablaam i dampbussen och den stendör i pissregnet på e18...
Hade inte riktigt koll vart jag var nånstans så det var ett helskotta att få bärgaren till rätt plats, men sent om sider kommer en tjej från assistanskåren och lyfter upp bilen..
Det som hänt är att en kylslang spruckit, men då tempmätaren leker lite jojo ibland, så gav den inte utslag att vattnet runnit ur den, nu har det mesta vätskeväg runnit ur skiten..
Så jippiekaey....
Usch o trippel usch o suck jag lider m dej ,men du är ju iallafall hel.Tur i oturen att det var blött man glider ju fint o vattnet kyler så brännsåren kunde ju varit värre. Ps har också tävlat tappade räkn efter 25 vurpor mvh blårök

Sälj junket och köp en 600:a. :gnissla

Nåväl, skönt att höra att du klarade dig helskinnad, det var ju det viktigaste.

Lider med dig. Jag hade min skitdag i Måndags med indraget körkort och lätt kraschad hoj.

Nej, incidenterna hade inte med varandra att göra. :3freak

Flåklypa skrev:
Lider med dig. Jag hade min skitdag i Måndags med indraget körkort och lätt kraschad hoj.

Nej, incidenterna hade inte med varandra att göra. :3freak

Trist att höra. Vad hände, om du nu vill berätta?

abstruse skrev:
Trist att höra. Vad hände, om du nu vill berätta?

Jag highsidade på bana, men det var ingen större fara förutom en ömmande höft och lite småfix med hojen.

Polishistorien håller jag för mig själv. :gnissla

oFFkeFF skrev:
Ingen som har lite schyssta bogserfirmekontakter? Behöver få ner bussen från köping till linköping?
Motorbyte på gång.. Assistanskåren skulle ju ha en hel livslön för det och bogserlina i 20 mil är inte alltför kul heller..

Min bil dog ca 1km från frihamnen, ringde assistanskåren 1400:- för den lilla biten :( Som tur väl var så gillade han Gnosjödollar (svartapengar) så det löste sig med 500:- :)

Glömde dra i handbromsen på morsans bil en gåns, så den dök ner i diket tvärs över gatan. Bärgningstjänst tog 1000 spänn för att dra upp den 3 meter!!! Ringer aldrig mer bärgare, pröjsar hellre en fattig polare att dra runt mig med hans fula raggarbil :)

oFFkeFF skrev:
....
Bara att bryta ihop & komma igen, en olycka kommer sällan ensam, oftast så är det minst tre stygga saker samtidigt.

Riktigt trist :död
demotivators_1793_6896352

Surt som tusan. Det bästa är att vi alla vet att du kommer igen - envisheten personifierad.

abstruse skrev:
Sälj junket och köp en 600:a. :gnissla

Nåväl, skönt att höra att du klarade dig helskinnad, det var ju det viktigaste.

Ja, en skrotbuss har ju ungefär samma värde som en sunkig 600 :rolleyes: :tungan
Fast som sagt skönt att man klarade sig ok, hojen är inte så jobbig att fixa till, en motor finns till bussen att sätta i, så det är egentligen mest tidsbristen som gör det jobbigt.
Vill du ha ett sommarjobb? ;)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back