Skriver här då Busa tråden fallit i coma - Montera slipon på en gen. 1 Busa

Den Ödmjuke

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2011
Ort
Hägersten
Hoj
Busa 03
Tänker montera ett par Vanes Hines slipon - CS One på, Busan. Då den redan går magert på lågvarv upp till 3 K/min, med ryckig gång, som gör den svårkörd vid t.ex. stadskörning, undrar jag - kommer det att förvärras med sliponen ? Hojen är i övrigt helt original inklusive luftfilter & luftburk; ej heller mappad.
Min fråga är hur mycket dessa sliponen förändrar motståndet för avgaserna & hur den ev. tryckskillnaden påverkar motorn.
Jag vänder mig till någon som vet av egen erfarenhet.
Att sedan kopplingen på denna hoj redan från början är fucked upp, med obefintlig slirförmåga, utan hugger direkt - får man acceptera, med det gör den ju inte mer lättkörd på lågvarv.
Nu kommer säkert många skriva att det är väl bara mappa hojen om den går magert på låg varv - det är säkert något Jag kommer att göra sinom tid, om jag behåller den.
Fråga ställs för att se om det är mödan värt att byta ut original mot slipon för ljud & skönhet till priset av sämmre gång på lågvarv?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top