Den Ödmjuke
Ny medlem
Tänker montera ett par Vanes Hines slipon - CS One på, Busan. Då den redan går magert på lågvarv upp till 3 K/min, med ryckig gång, som gör den svårkörd vid t.ex. stadskörning, undrar jag - kommer det att förvärras med sliponen ? Hojen är i övrigt helt original inklusive luftfilter & luftburk; ej heller mappad.
Min fråga är hur mycket dessa sliponen förändrar motståndet för avgaserna & hur den ev. tryckskillnaden påverkar motorn.
Jag vänder mig till någon som vet av egen erfarenhet.
Att sedan kopplingen på denna hoj redan från början är fucked upp, med obefintlig slirförmåga, utan hugger direkt - får man acceptera, med det gör den ju inte mer lättkörd på lågvarv.
Nu kommer säkert många skriva att det är väl bara mappa hojen om den går magert på låg varv - det är säkert något Jag kommer att göra sinom tid, om jag behåller den.
Fråga ställs för att se om det är mödan värt att byta ut original mot slipon för ljud & skönhet till priset av sämmre gång på lågvarv?
Min fråga är hur mycket dessa sliponen förändrar motståndet för avgaserna & hur den ev. tryckskillnaden påverkar motorn.
Jag vänder mig till någon som vet av egen erfarenhet.
Att sedan kopplingen på denna hoj redan från början är fucked upp, med obefintlig slirförmåga, utan hugger direkt - får man acceptera, med det gör den ju inte mer lättkörd på lågvarv.
Nu kommer säkert många skriva att det är väl bara mappa hojen om den går magert på låg varv - det är säkert något Jag kommer att göra sinom tid, om jag behåller den.
Fråga ställs för att se om det är mödan värt att byta ut original mot slipon för ljud & skönhet till priset av sämmre gång på lågvarv?