Skriven på annan ort!

ostebo

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Kawasaki Zx9r streetfighter
Hallå,

Sitter just nu och kollar på en kawa z750-09 och sen kom det till försäkringsfrågan.

Är 28år
Bor mitt i Göteborg
Haft körkort 5år.

Men det blev riktigt dyrt för min del. Hade en zx6r-03 innan och då var adressen Lysekil. Det var mycket billigare.
Hur är det om jag skaffar en postbox i en liten by på landet. Och skriver mig där?!!?

Då kan jag ju få mil ersättning till jobbet me?!

Eller någon som bor på landet man kan skriva sig hos??

sure men när den blir stulen sen å FB kommer på dig att du inte bor i skogen igentligen så får du ingen ersättning. jag skulle inte ta den chansen iaf.

sure men när den blir stulen sen å FB kommer på dig att du inte bor i skogen igentligen så får du ingen ersättning. jag skulle inte ta den chansen iaf.

Jag var skriven hos min morfar i Lysekil och hade en bil som brann upp i Backa (göteborg) Där jag hade min bostad, och försäkringsbolaget kan inte säga något.

Om du åker på semester till kompisen i ex Kalix och den blir stulen där. Försäkringen täcker ju det!!

Jag var skriven hos min morfar i Lysekil och hade en bil som brann upp i Backa (göteborg) Där jag hade min bostad, och försäkringsbolaget kan inte säga något.

Om du åker på semester till kompisen i ex Kalix och den blir stulen där. Försäkringen täcker ju det!!

Ja men kör på för F.
Ett försäkringsbedrägeri mer eller mindre å reseavdragen kommer ju till som ren bonus sedan också!!

Jag vet en som bor i Stockholm som har försäkringen skriven på en här uppe i Piteå hela livet. Har aldrig varit några problem med försäkringsbolaget, både vid stöld och olycka.

Om det sen är värt risken utifall att något skulle hända, det är upp till var och en att bestämma. Personligen skulle jag nöja mig med en billigare hoj att försäkra tills dess att jag hade råd med den riktigt dyra.

Jag vet en som bor i Stockholm som har försäkringen skriven på en här uppe i Piteå hela livet. Har aldrig varit några problem med försäkringsbolaget, både vid stöld och olycka.

Om det sen är värt risken utifall att något skulle hända, det är upp till var och en att bestämma. Personligen skulle jag nöja mig med en billigare hoj att försäkra tills dess att jag hade råd med den riktigt dyra.

Jag håller med, men kan inte förstå att det ska skilja så mycket.
Min kompis köpte en z1000-09 och han åker till GBG och jobbar varje dag.
Han är 29 och tåg sitt körkort i år. Han betalar hel 7000. Jag som bor i GBG haft körkort 5år utan olycka samt år 28år på en z750 -09 ska få betala 16000.
Han kör dubbelt så långt och kör lika mycket som jag i göteborg?
Jag har eget låst garage. Får inte ihop det!!

Det suger, fick dubblad försäkring då jag flyttade 2 mil från ett 44-postnummer till 43, hade hojen i ett mekgarage på 44 nummer både innan och efter flytten, försäkte argumentera med FB att hojen inte flyttat, att den bor kvar på samma postnummer och jag kör på samma vägar hälsar på samma kompisar etc etc som innan.

men var helt lönlöst.

Är ganska säker på att man inte ska kunna skriva sig på en postbox, även om vissa kriminella lyckas, antagligen för att dom inte haft någon giltig adress innan dess.

Är helförsäkring för dyrt så kör man på halv och skiter i att klota, allt langar på kraschkåpor och stoppar pengarna man sparar på ett konto för att betala framtida vurpor.

(Ja eller köper en några år gammal hoj som man faktiskt har råd att försäkra men det har väl redan tagits upp och anses "tråkigt")

Jag håller med, men kan inte förstå att det ska skilja så mycket.
Min kompis köpte en z1000-09 och han åker till GBG och jobbar varje dag.
Han är 29 och tåg sitt körkort i år. Han betalar hel 7000. Jag som bor i GBG haft körkort 5år utan olycka samt år 28år på en z750 -09 ska få betala 16000.
Han kör dubbelt så långt och kör lika mycket som jag i göteborg?
Jag har eget låst garage. Får inte ihop det!!

Riskzoner helt enkelt. Eftersom han inte bor i Göteborg så bedöms stöldrisken annorlunda (hög risk i storstan, låg risk ute på landet) samt att olycksrisken bedöms lägre.

Jag ska ta mitt kort nu i vår är det tänkt (fyller sent på året) och ville jag försäkra en modern hoj av naken modell så skulle det förmodligen inte kosta lika mycket som för dig, även fast jag precis tagit körkortet då.

Varför?

Återigen: riskzoner. Här uppe är MC-olyckor ovanliga. Nån gång per år är det någon som förolyckas men inte mer. Samma sak gäller stölder. Således är premierna låga här i princip oavsett hur gammal man själv är och hur gammalt körkortet är.

Köp en fightad literklubba som är lite äldre istället och så ringer du till alla FB och hör!
Vet att t.ex. folksam ger rabatt för låst garage osv.

Riskzoner helt enkelt. Eftersom han inte bor i Göteborg så bedöms stöldrisken annorlunda (hög risk i storstan, låg risk ute på landet) samt att olycksrisken bedöms lägre.

Jag ska ta mitt kort nu i vår är det tänkt (fyller sent på året) och ville jag försäkra en modern hoj av naken modell så skulle det förmodligen inte kosta lika mycket som för dig, även fast jag precis tagit körkortet då.

Varför?

Återigen: riskzoner. Här uppe är MC-olyckor ovanliga. Nån gång per år är det någon som förolyckas men inte mer. Samma sak gäller stölder.

Pitebor har ju fan klister på fingrarna. Allt de tar på försvinner :)

Är ganska säker på att man inte ska kunna skriva sig på en postbox, även om vissa kriminella lyckas, antagligen för att dom inte haft någon giltig adress innan dess.

Är helförsäkring för dyrt så kör man på halv och skiter i att klota, allt langar på kraschkåpor och stoppar pengarna man sparar på ett konto för att betala framtida vurpor.

(Ja eller köper en några år gammal hoj som man faktiskt har råd att försäkra men det har väl redan tagits upp och anses "tråkigt")

gamal hoj is the shit :tummenupp älskar min fugge matade R6 :yoparty

Pitebor har ju fan klister på fingrarna. Allt de tar på försvinner :)

Hahaha. :D

Däremot måste jag säga att folk är väldigt bra på att skilja på mitt och ditt vad gäller MC och bilar. Inte så jäkla mycket fordonsstölder här uppe.

Varför?

Återigen: riskzoner. Här uppe är MC-olyckor ovanliga. Nån gång per år är det någon som förolyckas men inte mer. Samma sak gäller stölder. Således är premierna låga här i princip oavsett hur gammal man själv är och hur gammalt körkortet är.

Jag vet att det handlar om riskzon men jag testa denna varianten.
Jag köper en snöskoter och hävdar att enligt statistik så är stöld 0% samt olyckort med skoter 0%. Men fan blir det inte billigare för de.
Det kan ju inte vara större risk i Göteborg än i kalix eller?

Varför inte skriva hojen på morfar i Lysekil rakt av istället? Lär bli allra billigast.. :rolleyes: :död

Vi räknar dagarna där. Han blir 90 den 3/1-10 och sen så ligger kronofogden på han. Och har har nu Bostadsbidrag så jag kan inte skriva mig där.
Men om jag skriver mig där och betalar det han får i bostadsbidrag så blir det ändås billigare för mig. Konstigt nog....

Vi räknar dagarna där. Han blir 90 den 3/1-10 och sen så ligger kronofogden på han. Och har har nu Bostadsbidrag så jag kan inte skriva mig där.
Men om jag skriver mig där och betalar det han får i bostadsbidrag så blir det ändås billigare för mig. Konstigt nog....

Om du skiter i att rapportera när han dör så kan du ju plocka ut både pension och bostadsbidrag OCH forsätta ha hojen skriven på honom. There is no end to the possibilites... :huvet

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park