Video Skrattretande Aftonbladetreporter, till video "mc krockar med björn".

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article17300.ab

En ganska intressant och otäck video egentligen, en mc som krockar med en björnunge.

Men reportern på Aftonbladet gör det hela så fullständigt skrattretande när
han säger:
"Han tvingar upp mc:n till 140 km/h på 20 sekunder!" :hihi

Reportern måste ju vara ägare till och köra runt i en Fiat Punto eller nåt liknande,
med tanke på tidsuppfattningen :rofl

Grymt ös i den hojen!!
Synd att det inte framgår riktigt vilken hoj det är.
Skulle va skönt att få prova sånt draaaag någon gång. :tungan

Tur inte björn mamman var i närheten för då hade det nog blivit jobbigt:P

Jag fundera på det där med att krocka med vilt, jag har klippt en liten fågel på typ 350mil. Aldrig sett ett rådjur eller likande fast jag nästan alltid kör små vägar mellan skogen.
Hojen låter ju rätt mycket med akrapipa och man kör ju lite inspirerande:-)

Har jag haft tur eller skräms dom av det höga ljudet och håller sig borta för vägen?

Garanterat att han bromsade omkull sig! Björnen var ju förbi, tycker jag det ser ut som...
Skitreporter!

Aldrig sett ett rådjur eller likande fast jag nästan alltid kör små vägar mellan skogen.

Har jag haft tur eller skräms dom av det höga ljudet och håller sig borta för vägen?

Du har nog bara inte sett dem, åtminstone här i Sthlmstrakten så ser man rådjur, älgar och skit hela tiden på landsvägarna lite utanför stan. Det här (urusla) videoklippet är från i Onsdags.

http://www.youtube.com/watch?v=J0gV-T_d0_M

Dom hoppade över vägen lite framför mig och ställde sig och käkade på gräsmattan. Tillräckligt orädda för att jag skulle kunna parkera, ta fram kameran, filma lite, starta hojen, packa ner kameran och åka iväg utan att dom brydde sig ett skit :tummenupp

(det var totalt 3 st, .. men lite mörkt när jag filmade det där så 2 st är i mörkret precis till höger om det som syns)

Haha! Jag såg precis klippet på Aftonbladet.

Dumma mc-föraren som "tvingar" upp hojjen i hisnande 140khm på 20sek för att sedan skrämma upp den stackars björnen på vägen.

Last edited:
vet hur det känns..

klöv ett rådjur 2007 & åkte i backen. jag var hoj nr 4-5 av 10-12 hojar på rad.. med min tur så... suck

Jag tror att det mötande tåget på järnvägen till vänster i bild kan ha jagat upp björnen på vägen med sitt oljud i form av skrammel och eventuella tutande.

Föraren börjar ju bromsa så fort björnen sätter sin första "tass" på vägbanan, om något så är det ett bra exempel på att oavsett hur snabb man är på att bromsa så går det inte alltid att undvika dessa faror.

Lite lustigt att kanadensiska polisen använder videon för att få folk att vara uppmärksamma på omgivningen och inte hatsighetsmätaren. I sverige propagerar ju både polis och myndighet precis tvärtom att man ska stirra blint på hatighetsmätaren med båda ögonen, speciellt utanför skolor och dyl där det är 30km/h

Aftonbladet hittar bara på sina egna "nyheter" och får allt att låta fruktansvärt.

fick en koppling på dessa "risk ta körkort filmer". i en hisnande fart i 130 på 90 väg fick han sladd.....:rolleyes:

Aftonbladet eller expressen körde ju någon WebTV med "Stockholms värsta fartdårar".
Visade några fordon som gjorde omkörningar i 130-140 på 110väg.
Stor humor.

Vilken dramatik :va
Jag tror också att det var tåget som skrämde upp björnen. Sedan var det nog den hårda inbromsningen som gjorde att motorcyklisten klotade. De flesta av AB's klipp har ju kommentatorer som borde läsa på lite mer.

Klart det var tråkig för mc att klota och paja både sig och hojen.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...