Skrapar tårna ständigt!!!

• Thread starter Thread starter Davidk
  • Start date Start date

Davidk

Guest
Ja som rubriken lyder jag skrapar i mina tårna på mina skor typ varje gång jag lägger ner hojjen lite.
Skorna är bara 2mån gamla å rejält skrapade framtill jag har storlek 46 och jag undrar om det är fler som har samma problem pga stora fötter kanske???? nån tips hur man undviker kanske :)

Davidk skrev:
Ja som rubriken lyder jag skrapar i mina tårna på mina skor typ varje gång jag lägger ner hojjen lite.
Skorna är bara 2mån gamla å rejält skrapade framtill jag har storlek 46 och jag undrar om det är fler som har samma problem pga stora fötter kanske???? nån tips hur man undviker kanske :)

Har du provat att flytta foten bakåt och innåt på fotpinnen??

Flytta bak fötterna i kurvorna, jag provade höjda fotpinnar men det gav inte så mycket. Glömde kolla tåpuckarna efter en dag på bana och upptäckte att jag skrapar bort halva stövlarna.

bissmark skrev:
Har du provat att flytta foten bakåt och innåt på fotpinnen??
jag har den precis vid växelspaken men jag vet inte om jag lyckas peta ner foten lite neråt automatiskt, men jag ska testa å flytta bak foten imorrn :yoparty

Jodå, jag har också ett par 46:or som gärna vill skrapa i, men nu har jag för vana att flytta upp tårna på fotpinnarna i kurvorna och då är det inget problem.

Om man kan stå ut med att se ut hursomhelst kommer mitt recept här. Skaffa bandjärn (Sånt man monterar fläktkanaler i tak med). Böj sedan det runt tåpartiet på stöveln och linda runt med ett lager silvertape. Sen när man ser var det sliter är det bara att tejpa mer.
Inte snyggt, men funkar å håller betydligt längre än plastpuckarna. :)

Jag har 39 och skrapade i tårna på min förra Gixxer. Flytta upp tårna på fotpinnen när du lägger ner hojen.

Johan skrev:
Om man kan stå ut med att se ut hursomhelst kommer mitt recept här. Skaffa bandjärn (Sånt man monterar fläktkanaler i tak med). Böj sedan det runt tåpartiet på stöveln och linda runt med ett lager silvertape. Sen när man ser var det sliter är det bara att tejpa mer.
Inte snyggt, men funkar å håller betydligt längre än plastpuckarna. :)
hahah aaa kanske det men det är fan ett måste å ser bra ut när man åker hoj :hihi

Emmi skrev:
Jag har 39 och skrapade i tårna på min förra Gixxer. Flytta upp tårna på fotpinnen när du lägger ner hojen.
ok aja då har storleken igen betydelse med andra ord :hihi

Med haft problem med att skrapa stöveln... Har med 46a på foten...

Har flyttat bak o innåt foten nu o skrapar sällan numera... :tummenupp

Nåt som funkar rätt bra är att tejpa fast en något utsliten knäpuck, håller ett tag iallafall
Testades effektivt under SM:et på Anderstorp

86% av alla hojåkare ser ut som Janne Långben när de åker hoj. Fötterna pekar rakt ut åt sidorna och är således det första som tar i när han/hon/den/det svänger.

IN och UPP med tossingarna!

Mattias skrev:
86% av alla hojåkare ser ut som Janne Långben när de åker hoj. Fötterna pekar rakt ut åt sidorna och är således det första som tar i när han/hon/den/det svänger.

Jag skulle vilja hävda att det är 96%. Beklämmande.

Mattias skrev:

Määh, det är så sjuuukt fett när man skrapar i tårna !!! :yoparty

Davidk skrev:
Och jag som inte ens har skrapat tå titanet minsta lilla sen ja skrev den tråden :( *suck*

Miss_Orchidee skrev:
Och jag som inte ens har skrapat tå titanet minsta lilla sen ja skrev den tråden :( *suck*

Ja, jag kommer ihåg det försöket till skryttråd :hihi
Hursomhelst, fotpinnen ska inte vara i hålfoten utan under tårna. Allt annat ser löjligt ut.

Jag upplevde den omvända problematiken när jag provkörde Rocket III på Mc-dagen Barkarby, hälarna skrapade i vid "nedlägg". :cpparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT