skrapa fotpinnar?

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
hmm på senaste har mina fotpinnar börjat skrapa i nåt fördjävligt vid nerlägg.. kör jag för fort, lägger jag ner onödigt eller har jag bara fel teknik?

lite obehagligt är det ju allt.. stövlarna tar ju stryk med :brinnerup

nån mer som känner av detta?

sven666 skrev:
hmm på senaste har mina fotpinnar börjat skrapa i nåt fördjävligt vid nerlägg.. kör jag för fort, lägger jag ner onödigt eller har jag bara fel teknik?

Prova att höja "rideheight" på din cykel. Då bör inte fotpinnarna ta i lika mkt.

CorbenDallas skrev:
Prova att höja "rideheight" på din cykel. Då bör inte fotpinnarna ta i lika mkt.

hårdare bakfjädring?
..eller menar du nåt annat?

hänga ut mer? nja när pinnarna väl tar i finns dte inte så mycke utrymme att hänga på :tungan

sven666 skrev:
hårdare bakfjädring?
..eller menar du nåt annat?

hänga ut mer? nja när pinnarna väl tar i finns dte inte så mycke utrymme att hänga på :tungan

Finns på S-racing, höjning du kan köpa till Firestormen. Är inte så bra markfrigång på den helt enkelt. Brorsan fräser ner sina stup i ett han med.

vtwin skrev:
Finns på S-racing, höjning du kan köpa till Firestormen. Är inte så bra markfrigång på den helt enkelt. Brorsan fräser ner sina stup i ett han med.

gött.. får bli en tripp till sracing när lönen kommit då.. dom har lita annat godis jag vill ha med :tummenupp

Köp inte något som kräver passform bara.. det är inte hans...eh... starka sida direkt..

//jaG

sven666 skrev:
gött.. får bli en tripp till sracing när lönen kommit då.. dom har lita annat godis jag vill ha med :tummenupp

sven666 skrev:

Du har väl tagit bort dom där "tapparna" från fotpinnarna? Hur har du foten placerad? Hur mycket hänger du ut? Knäskrapar du? Högra skinkan på vänstra kanten av dynan vid vänsterkurva, eller mindre? Om du hänger ut mer så lutar hojen mindre vid samma kurvhastighet. Enklaste och billigaste sättet är att fixa egna "rearset-plates", dvs plattor som höjer upp fotpinnarna.

Last edited:
Lokke skrev:
Du har väl tagit bort dom där "tapparna" från fotpinnarna? Hur har du foten placerad? Hur mycket hänger du ut? Knäskrapar du? Högra skinkan på vänstra kanten av dynan vid vänsterkurva, eller mindre? Om du hänger ut mer så lutar hojen mindre vid samma kurvhastighet. Enklaste och billigaste sättet är att fixa egna "rearset-plates", dvs plattor som höjer upp fotpinnarna.

hmm får väl börja hänga ut ännu mera då.. blir nya puckar till löning heltenkelt ;)

är inte såå sugen på att höja fotpinnarna egentligen då firestormen har förbannat skön körställning just nu.. det är verkligen inte jobbigt nånstans oavsett hur fort/sakta man kör.. stort plus heltklart.. :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra