Skrapa fötter

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Efter kvällsträningen på knudan igår fick jag några tankeställare.

Hur i hela världen ska jag göra för att inte fötterna ska skrapa i..? Har flyttat bak och upp fotpinnarna så jag kan lägga ner mer men det hjälper inte. Tåspetsarna på fotpinnarna men lik förbannat går tåslidern i och nu är båda helt söndertrasade. :3freak
Tur att jag inte körde mer för då hade det vart nya stövlar jag hade vart tvungen att köpa nu. Har jag för feta fötter eller vad gör jag för fel? :va
 
Efter kvällsträningen på knudan igår fick jag några tankeställare.

Hur i hela världen ska jag göra för att inte fötterna ska skrapa i..? Har flyttat bak och upp fotpinnarna så jag kan lägga ner mer men det hjälper inte. Tåspetsarna på fotpinnarna men lik förbannat går tåslidern i och nu är båda helt söndertrasade. :3freak
Tur att jag inte körde mer för då hade det vart nya stövlar jag hade vart tvungen att köpa nu. Har jag för feta fötter eller vad gör jag för fel? :va


Du har för feta fötter ;)
 
Efter kvällsträningen på knudan igår fick jag några tankeställare.

Hur i hela världen ska jag göra för att inte fötterna ska skrapa i..? Har flyttat bak och upp fotpinnarna så jag kan lägga ner mer men det hjälper inte. Tåspetsarna på fotpinnarna men lik förbannat går tåslidern i och nu är båda helt söndertrasade. :3freak
Tur att jag inte körde mer för då hade det vart nya stövlar jag hade vart tvungen att köpa nu. Har jag för feta fötter eller vad gör jag för fel? :va

Du får flytta bak/in foten på fotpinnen i svängen. I princip så ska du ha tårna på fotpinnen så försvinner problemet med att de skrapar i.
 
Som sagt lyfte du upp dom ovanför så skrapar pinnarna i före skon. Annars är det bara att burka mer.
 
Efter kvällsträningen på knudan igår fick jag några tankeställare.

Hur i hela världen ska jag göra för att inte fötterna ska skrapa i..? Har flyttat bak och upp fotpinnarna så jag kan lägga ner mer men det hjälper inte. Tåspetsarna på fotpinnarna men lik förbannat går tåslidern i och nu är båda helt söndertrasade. :3freak
Tur att jag inte körde mer för då hade det vart nya stövlar jag hade vart tvungen att köpa nu. Har jag för feta fötter eller vad gör jag för fel? :va

För mig var de passagerarpinnarna som det tog stopp emot. Tyckte jag flyttat upp tillräckligt men det går allt mer.

Delarna till skorna som skrapar i är svindyra så nu har det åkt på metalskydd som ska bespara mina skor.
 
Du kanske har ställt in hojen väldigt mjukt?

Det låter som en trolig orsak. Justera även in förspänningen så hojen har den höjd den ska ha. Det i kombination med ordentlig burkning så slipper fotpinnarna gå i backen hela tiden plus att du får bättre väghållning på hojen i allmänhet.
Har fortfarande problem med att fötterna går i backen så gör som andra redan påpekat, flytta bak foten så du står på tå genom svängen.
 
Har jag för feta fötter eller vad gör jag för fel? :va

Tåspetsen på pinnen, vrid ut hälen och lyft upp den lite, lyft upp stortåsidan av foten och belasta utsidan på foten på pinnen. Lite svårt att förklara men på det sättet ryms alla fötter och inget på skon skrapar i.
 
Det är väl kanske det där med att vrida ut hälen som spökar då. Om man nu kommer så långt ner ska det ju vara hälen som går i först då. Ut och träna teknik då...
 
förstår ditt problem, jag vill ha foten mitt på pinnen, för att kunna pressa ner hojen lite i utgången av kurvan, och med 46 i skostorlek så tar tån i, så mitt råd är att burka mer. Då kan du räta upp hojen mer och gasa hårdare tidigare i utgången. (hmmm, Jag kan ju det här i teorin, varför ska det va så jäkla vårt att praktisera:va )
 
förstår ditt problem, jag vill ha foten mitt på pinnen, för att kunna pressa ner hojen lite i utgången av kurvan, och med 46 i skostorlek så tar tån i, så mitt råd är att burka mer. Då kan du räta upp hojen mer och gasa hårdare tidigare i utgången. (hmmm, Jag kan ju det här i teorin, varför ska det va så jäkla vårt att praktisera:va )

Jaa den teorin kan jag också men det funkar liksom inte så i praktiken... :hihi

Vad jag har fattat nu då är att om man hänger ut röven lite till så kan man vrida in tårna mot hojen och i så fall skrapa hälen om nu jag lägger ner så mycket.

Det är den där jävla hårnålen på Knudan som spökar. Sist skrapade jag fötter, fotpinnar och hela köret i den kurvan nästan varje gång. Det enda rätta kanske helt enkelt är att sänka farten... :va
 
Efter kvällsträningen på knudan igår fick jag några tankeställare.

Hur i hela världen ska jag göra för att inte fötterna ska skrapa i..? Har flyttat bak och upp fotpinnarna så jag kan lägga ner mer men det hjälper inte. Tåspetsarna på fotpinnarna men lik förbannat går tåslidern i och nu är båda helt söndertrasade. :3freak
Tur att jag inte körde mer för då hade det vart nya stövlar jag hade vart tvungen att köpa nu. Har jag för feta fötter eller vad gör jag för fel? :va

Har samma problem med foten,,,,, häng mer fick jag som råd ??????? men jag vet i fan :va :va :va :va :va
 
burka mer för mindre lutningsgrad med bibehållen fart är väl vad som brukar sägas väl? max lutning på hoj innebär väl inte maxfart?
 
Gör som jag annars. :tummenupp SÅGA!!!

P7310020mindre.JPG


Ca 2 år sedan ..... http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=90433
 
He he...Verkar drastiskt för att kapa en sekund eller 2...:D .

Kolla boysen som kör minimoto hur de har sina fötter.... Får de plats med dom , så borde du få det:)
 

Bifogat

  • DSC_2331%20%28Small%29.jpg
    DSC_2331%20%28Small%29.jpg
    39.8 KB · Visningar: 89
förstår ditt problem, jag vill ha foten mitt på pinnen, för att kunna pressa ner hojen lite i utgången av kurvan, och med 46 i skostorlek så tar tån i, så mitt råd är att burka mer. Då kan du räta upp hojen mer och gasa hårdare tidigare i utgången. (hmmm, Jag kan ju det här i teorin, varför ska det va så jäkla vårt att praktisera:va )

Mitt på pinnen :eek:
Har också 46or och jag har precis bara yttersta tåspetsen på mina fotpinnar. Visserligen original placering men halva foten skulle vara helt omöjligt.
 
Back
Top