Skrapa bort tankskyddsrester?

• Thread starter Thread starter -Freddy-
  • Start date Start date

-Freddy-

Guest
Har använt hårtork och fick bort tankskyddet, och limresterna på kanterna fick jag bort med power brake clean.. MEN, brevid tankskyddet finns intorkade limrester från ett äldre tankskydd som inte vill gå bort.
Enda lösningen blir som jag ser det att försiktigt skrapa bort skiten så vad kan man använda utan att lacken påverkas?

Freddy82 skrev:
Har använt hårtork och fick bort tankskyddet, och limresterna på kanterna fick jag bort med power brake clean.. MEN, brevid tankskyddet finns intorkade limrester från ett äldre tankskydd som inte vill gå bort.
Enda lösningen blir som jag ser det att försiktigt skrapa bort skiten så vad kan man använda utan att lacken påverkas?

Bensin?

Turtles lackrengöring brukar ta det mesta. Använde det själv på limrester efter en dekal. (sluta om trasslet får samma färg som tanken bara...)

Limlösning, bensin, aceton etc löser väl endast upp klister som är segt? det här är ju ordentligt intorkat och jag vill bli klar ikväll :)

Freddy82 skrev:
Limlösning, bensin, aceton etc löser väl endast upp klister som är segt? det här är ju ordentligt intorkat och jag vill bli klar ikväll :)

sandpapper?

T-röd är super på limrester men du får knugga lite om du inte lägger på en blöt trasa med tröd på området med limresterna.

Tröd skadar inte lacken heller.

Freddy82 skrev:

Jag fick tipset att använda vanlig 5-56 på klistret på min tank (gick bort efter ett par vändor), men då var det ett relativt färskt klister.

T-röd då och då och och sen skrapade jag med tumnageln. Kunde knappt använda tummen till nåt på två dagar efter det. Vaxade upp tanken sen och det blev "som köpes".

Nicke skrev:
T-röd då och då och och sen skrapade jag med tumnageln. Kunde knappt använda tummen till nåt på två dagar efter det. Vaxade upp tanken sen och det blev "som köpes".

Det blev tummen som fick göra jobbet :tummenupp

Tack för alla tipsen !

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP