Skoterfilm

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
Hej alla skoterdiggare!!

NU äntligen har jag filmen från skoterkörningen i februari klar.

Den blev tillslut 10 min lång och på 101 Mb. :)
Den innehåller bla. Christers första tur på RJ´s skoter :yoparty

Nackdelen är (eftersom det är min första film) att ljudkvaliten lite dålig.
Va det beror på har jag ingen aning om, men jag skall fixa det till nästa film..

Nu när man vet hur det funkar så lär det bli en hel del filmer i sommar från diverse bankörningar m.m. :banana

Filmen hittar ni på :
http://www.jerpa.net/LastaFritt/skoter/skoter.mpg

Grusbuse skrev:
Hej alla skoterdiggare!!

NU äntligen har jag filmen från skoterkörningen i februari klar.

Den blev tillslut 10 min lång och på 101 Mb. :)
Den innehåller bla. Christers första tur på RJ´s skoter :yoparty

Nackdelen är (eftersom det är min första film) att ljudkvaliten lite dålig.
Va det beror på har jag ingen aning om, men jag skall fixa det till nästa film..

Nu när man vet hur det funkar så lär det bli en hel del filmer i sommar från diverse bankörningar m.m. :banana

Filmen hittar ni på :
http://www.jerpa.net/LastaFritt/skoter/skoter.mpg
:tummenupp :tummenupp :tummenupp
Laddar för fullt!!!

Nu har jag sett filmen!

:tummenupp :klappar :bow Grusbuse :bow :klappar :tummenupp

Jag tyckte den var bra, inte var det väl något fel på ljudet, bra klippt och fränt med bakgrundsmusiken. Ghostriders kommentar i slutet var ju klockren... :hihi

Det enda som blev lite fel var i början, Lynx enduro 600 skall vara Skidoo MXZx 440 -01 med 800:a racemotor! Han som kör maskinen tävlar i backe, racer 1000.

OJ va sugen jag blev på skoterracing, dumma, dumma rygg som ska krångla :fatta! :död :( Måtte snön komma tidigt i höst och måtte kroppen hålla bättre nästa säsong.

Hehe, ja nu har jag också sett...min debut på snöskoter fick jag också se...fast du kunde ju ha filmat lite andra passet också då det gick betydligt bättre :fatta!

cbjorkman skrev:
Hehe, ja nu har jag också sett...min debut på snöskoter fick jag också se...fast du kunde ju ha filmat lite andra passet också då det gick betydligt bättre :fatta!

Inte gick det väll så mycke bättre va? :D

Synd bara att ingen filma mig istället.. Då jäklar skulle ni fått sett på fart :yoparty

Ska tanka den ikväll. Tur att Cbjörkman inte är blyg. Jag skulle då skämmas över sån där körning.....

Mell skrev:
Ska tanka den ikväll. Tur att Cbjörkman inte är blyg. Jag skulle då skämmas över sån där körning.....
Det såg då proffsigt ut när han skulle åka av banan. Handuppsträckningen är bland det bästa jag sett :hihi

Mell skrev:

Du ska väl inte uttala dig förrän du sett den :fatta!
(inte för att det gick fort första passet men ...)

härlig film... älskar snöskoter!! så jävla kul att köra!!
ha D // Micke

He funger ju int å ladd hem nu!?

Filen verkar vara borttafen från servern, skoter katalogen är ju tom!?

Honken skrev:
He funger ju int å ladd hem nu!?

Filen verkar vara borttafen från servern, skoter katalogen är ju tom!?

Den blev tydligen borttagen pga. för hårt belastning på servern :yoparty

jag skall se om det finns ett annat ställe jag kan lägga upp den på istället..

återkommer med mer info senare.. annars kan jag alltid skicka den via icq!!

Mell skrev:
Inte har Björkis något att skämmas över, alla har vi varit barn i början...
En 440 är kanske inte den bästa nybörjarmaskinen, med ett inslags på 5500 rpm och toppvarven på 8400 rpm får man ett rätt spetsigt register. :yoparty Annat var det när en annan hade sin skoterpremiär, pappas Ockelbo 600-2 :tummenupp var min språngplanka ner i skoterträsket. Järnchassi, bladfjädring, ruta upp till himlen, lång och bred matta, hjulboggi, obefintlig styrning, de var tider de. :)

Tillägg till filmen, föraren av skotern med nummer 39 är nordiskmästare i skotercross och blev svenskmästare i backe racer 1000 i år. :Bugar
Äras den som äras bör!

Vilket program blev det till slut som du använde?
Gick ju fort när du väl började

Det blev Premiere 7.0, det va skitlätt att redigera.. så nu blir det bara att lära sig programmet bättre till nästa film... :)

Grusbuse skrev:
Det blev Premiere 7.0, det va skitlätt att redigera.. så nu blir det bara att lära sig programmet bättre till nästa film... :)

Tycker du det var lätt så är studio9 en barnlek.
Tycker Premeire 7 också ganska lätt men det kan ta lite tid innnan man lär sig att hitta i menyerna.
Sedan så funkar inte premiere på min gamdatorn :huvet , bara på min bärbara.
Måste vara Intel eller nyare AMD, i kraven står det Intel.

Jag har visat filmen för de flesta som var med och körde "den där dagen". Det blir en stor :klappar från samtliga. Du är välkommen igen till banan nästa skotersäsong Grusbuse! :fakta :tummenupp

RJ skrev:
Jag har visat filmen för de flesta som var med och körde "den där dagen". Det blir en stor :klappar från samtliga. Du är välkommen igen till banan nästa skotersäsong Grusbuse! :fakta :tummenupp
Det kanske är bäst att du tar med en extra stor dunk med bensin i så fall,RJ ??!!!
:rofl

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!