Skoter med integral + pinlock?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Ska köra skoter ett par dar i april och funtar på att ta mig egen MC-hjälm istället för nån sunkig gammal hjälm. Är det nån som testat att köra med enkelvisir + pinlock? Har kört med dubbelvisir förut och vet att även det kan imma. Alternativ är väl crosshjälm + brillor men då måste jag låna hjälm.

Nicke skrev:
Ska köra skoter ett par dar i april och funtar på att ta mig egen MC-hjälm istället för nån sunkig gammal hjälm. Är det nån som testat att köra med enkelvisir + pinlock? Har kört med dubbelvisir förut och vet att även det kan imma. Alternativ är väl crosshjälm + brillor men då måste jag låna hjälm.

har åkt lite i skogen i vinter med motarden.. tog då mchjälmen med enkelvisir nåra av vändorna, den immar på en gång. trots utandningsskydd.. men funkar om man håller lite hastighet och har visiret lite öppet..
satte dit dubbelvisir sen och det blev mycket bättre.. bäst dock är crosshjälm med goggles..

Nicke skrev:

Ta din hjälm du.. I april är det så varmt att en inte immar igen alls skulle jag tro.. Och om så är fallet så kan du alltid öppna den lite så är problemet löst. Du lär inte frysa hur som helst.

Själv kör jag med helt öppen hjälm och facemask. Det är överlägset tycker jag.

OK, jag petar dit pinlock:en och testar! Vet ni vad jag menar? Helt omöjligt att få imma på ett sånt visir i plusgrader men det jag mest undrade var hur det funkar i minusgrader.

Jag har ett klart pinlock, det här är orange (om bilderna syns):

Bifogat

• pinlock1.jpg
    pinlock1.jpg
    8.9 KB · Visningar: 54
  • pinlock2.jpg
    pinlock2.jpg
    12.6 KB · Visningar: 60
Jävla schysst skoter du har förresten! Samma motor som i min hoj va?

Biturbo skrev:
Ta din hjälm du.. I april är det så varmt att en inte immar igen alls skulle jag tro.. Och om så är fallet så kan du alltid öppna den lite så är problemet löst. Du lär inte frysa hur som helst. Själv kör jag med helt öppen hjälm och facemask. Det är överlägset tycker jag.

Nicke skrev:
Jävla schysst skoter du har förresten! Samma motor som i min hoj va?

Tack! Det Stämmer fint det... Fast det är fuggar på RX1an...

Får väl se om det är något kvar av dem nu efter kommande helg.. Ett gäng potäter och x-potäter som ska upp å åka :gnissla

Last edited:
Samtal på mobilen: Hallå!?
Kompis: Tja, läget?
Jag: Joförfan.. inte så synd om mig....
Kompis: Jo, lite..

Hehe.. Förstood det.. Krashad skoter... :)

Nicke skrev:

När jag var ute och körde i veckan så testade jag pinlock, och det immade inte alls. Var la runt 0-4 grader ute och regnade.

Back