Skoj i Stockholm

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
gsx1kr k2
O du allvetande sporthoj.

Har ett flickebarn som kommer på besök i en vecka och behöver lite tips på vad man kan hitta på, helst i Stockholm samt söderort.

Eftersom jag har fin hoj är jag fattig, så det får inte vara nåt kostsamt och inget som tar upp en hel dag. Helst ej motorrelaterat, gokart/minimoto går fetbort.

Det enda jag har kommit fram till själv är klassikern att gå på bio.

såå......

ös på

om du vet vad hon tycker om att göra, så utgå ifrån det.
det behöver inte kosta pengar för att göra någon lycklig.:) så är det nog oavsett landsände..

Ja ålden påverkar oftast aktivitet... och dessutom plånbokens krav på innehåll. Men något som kan roa i några timmar, inte motorrelaterat och fungerar i de flesta åldrar är Sydpoolen i S-tälje bada åka russinbana osv.

Jag har en syster som är 11 år, lite saker som vi gjort då hon varit här har varit bl.a Gröna Lund, Eriksdalsbadet, shoppa, det tycker man om oavsett ålder. Museum är alltid kul, finns alltid ngt som faller ngn i smaken.
Ngt som inte var uppskattat var sushi, så där har jag lärt mig en läxa :tungan
Av ngn konstig anledning tycker hon om att gå till Kungshallarna och äta, där finns ju ett stort urval, ngt som passar dig och lilltjejen.
Lycka till nu och ha riktigt kul:)

heh, den lilla flickan är 21 år ung :tuttar

tackar för förslagen kom gärna på med fler

Julmarknader är alltid mysiga, brukar finnas många specialevenemang nu nära Lucia.

www.aos.se

Har flickebarnet berikats med en tajt kropp ber du henne ta på lika tajta träningskläder för en tripp till något klättercenter och en halvdagskurs (Solna, Sickla, Västberga).

Last edited:
heh, den lilla flickan är 21 år ung :tuttar

tackar för förslagen kom gärna på med fler

Gå på en lagom fin restaurang!:tummenupp
Efter det kan ni gå o ta några drinkar på nått fint hak.

Låter lite klassikt, och det är det. Men det funkar ;)

Ta en promenad ut på Djurgårn. Sväng in på Skansen eller Grönan och kika in julmarknaden där. Museum funkar också bra.

Sen är det inget fel i att ta med henne hem och spendera tid i sängen eller att skeda i soffan till nån film.

Dessutom skulle jag rekommendera att ni gör mat tillsammans hemma hos dig framför att gå ut på restaurang. Mycket trevligare. Efter käket kan ni ju göra vad ni vill, typ gå ut till nån schysst bar, eller varför inte ta ett bad eller en dusch tillsammans etc.

Have fun :)

Det är just detdär som det kan behövas lite paussysselsättning ifrån :D
Hehe, men då finns ju hur mkt som helst.
Traska runt i roliga affärer, åka skridskor i Kungsträdgården, ta t-banan ut till ändstationerna (typ hela gröna linjen bara för att kolla läget)

Baka lussebullar o pepparkakor. Ett underskattat nöje.

pipparkakor :mattias

aff15de6064ea61711409464caa4b076.jpg

Finns en tokbra grekisk restaurang i Årsta som kan rekommenderas. Hemsidan är rolig, men käket är toppklass! Bra priser också. Tänk på att boka bara!:tummenupp

Ignorera ovanstående inlägg. Det är verkligen inte tokbra, det är inte mysigt, och det är inte vidare billigt jämte kvalitet... Man tar dessutom inte damer på "billiga, halvschaskiga hak på dejt"

Ta med damen till Peppar och bjud na på sprit. Härligt galen julinredning där nu. Julmarknad är väl najs om man hittar en marknad som är bra...

Ta en promenad ut på Djurgårn. Sväng in på Skansen eller Grönan och kika in julmarknaden där.

Djurgårn fungerar bra vet jag, det skulle jag rekommenderat:) på sommaren är det iaf toppen att gå där längs vattnet och mysa, har fungerat bra fler gånger för mig! och nu på vintern är väll julmarknaden det optimala.

En superbra restaurang är Vapiano som ligger på Sturegatan, älskar deras pasta, bra service och goda desserter. Maten tillagas framför dig och priserna är humana.
Ha det så trevligt... :tuttar

Finns en bra nattklubb ni kan gå på annars mitt i city på Birger jarlsgatan. (Club Prive). Inte så dyrt i entrén o väldigt fint o mysigt där inne!

Finns en bra nattklubb ni kan gå på annars mitt i city på Birger jarlsgatan. (Club Prive). Inte så dyrt i entrén o väldigt fint o mysigt där inne!

:D Är du alltid såå här romantisk? :rolleyes:

Gå på julmarknaden i Gamla stan på kvällen, jättemysigt.
Gå sen in på nåt av de mysiga fiken runt omkring, tex Chokladkoppen och bjud på glögg och lussekatt :katt
Om du vill ha tips på en bra och inte alltför dyr krog finns India Garden på södermalm som har schysst käk, ligger hyfsat nära medborgarplatsen.
Gå på Norra Brunn, de har stand up-show varje kväll 21, och inträde kostar bara 120 kr. Det ligger på surbrunnsgatan, vasastan.
Om du tycker det är för dyrt så kan man gratis gå på stand up på söndagarna på pubben Big Ben, folkungagatan, södermalm.
Showen börjar kl 20 på söndagarna men var där en stund innan, brukar vara mycket folk och trångt nämligen..
Lycka till! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back