Skoda Pickup

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Åkte i vanligt tempo bilen guppar till lite å femman hoppar ur. När jag lägger i femman låter det precis som om utrtrampslagret har gått.

Går ej längre att få i den vad har den råkat ut för, min stackars växellåda?

MostWanted skrev:
Åkte i vanligt tempo bilen guppar till lite å femman hoppar ur. När jag lägger i femman låter det precis som om utrtrampslagret har gått.

Fråga DENNA kille, han gör slut på växellådor som andra äter bullar!!

MostWanted skrev:

Samma sak har hänt två gånger på min faders VW Caddy. Jag anar att det är samma växellåda i Skodan. Drevet till femmans växel är skruvat i de lådan och har en tendens att skuva upp sig. Det kommer bara bli värre så det rekommenderas att inte köra med bilen någon längre sträcka och inte på femmans växel. Det är hyfsat enkelt att fixa. Drevet kan kommas åt genom en lucka från utsidan så inget större ingrepp på lådan behöver göras. Hoppas att det är detta felet, är det något annat blir det säker en aning dyrare.

/Stefan

Who'sYourDaddy skrev:
Samma sak har hänt två gånger på min faders VW Caddy. Jag anar att det är samma växellåda i Skodan. Drevet till femmans växel är skruvat i de lådan och har en tendens att skuva upp sig. Det kommer bara bli värre så det rekommenderas att inte köra med bilen någon längre sträcka och inte på femmans växel. Det är hyfsat enkelt att fixa. Drevet kan kommas åt genom en lucka från utsidan så inget större ingrepp på lådan behöver göras. Hoppas att det är detta felet, är det något annat blir det säker en aning dyrare.

/Stefan
Japp det var det! Men nån lucka på sidan har jag inte får lyfta upp motorn å ner med växellådan lite... buhu

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!