Skjutspinnar ktm 660...

wesslan78

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
R1 -06
Ny i forumet, undrar om det är nån som satt på skjutspinnar på sin 660, ska ev hämta min 04 i helgen...Känns RIKTIGT NICE!!

Nån som vet om det ´e styr lås på den eller ska man åka runt med dubbla lås
el?

Rätta mig gärna om jag strulat till det med inlägget/tråden..

wesslan78 skrev:
Ny i forumet, undrar om det är nån som satt på skjutspinnar på sin 660, ska ev hämta min 04 i helgen...Känns RIKTIGT NICE!!

Ett litet tips, börja med att söka. Det finns en packe trådar som avhandlar skjuts på motarder.

Ett kort svar på din fråga, 660'n har alu-bakram som inte håller att skjutsa med,
om nu inte objektet i fråga är av typ extremt lätt fjäderviktare.

.

Hörde att det var alu-bakram, undrade igentligen bara om det funkade att montera på nått smidigt sätt, sen får man väll tänka på att inte slänga upp tungviktare bakpå... :)

Jag körde bruden, fan kan hon väga? Kanske 60kg eller nåt... Funkade bra, använd bara bakbromsen och kör försiktigt bara...

Och vadå? Styrlås? Ja det finns, men det får en fyraåring upp med en pinne och lite tålamod...

Jag har bygellås, bromsskivelås och kätting. Allt klass 3.

Ska du ha en motard i stockholm får du se till att alltid ge din hoj den uppmärksamhet den behöver, annars är det lätt att den söker upp nån annan... ;)

bara försäkringstrams, vill slippa åka runt med två lås, och så man får
ut alla stålar om nån rycker den...

Bruden väger väll oxå runt 60, men det är ju jobbigt med klackdojor i bakdrevet :hihi så tips på pinnar e guld värt!

Vadå? Du struntar i om den blir snodd? Inte sjysst mot oss andra ju... Och styrlåset är som sagt inte ens att tänka på, även om du parkerar utanför korvmojen för att köpa en vurre...

wesslan78 skrev:
bara försäkringstrams, vill slippa åka runt med två lås, och så man får
ut alla stålar om nån rycker den...

Bruden väger väll oxå runt 60, men det är ju jobbigt med klackdojor i bakdrevet :hihi så tips på pinnar e guld värt!

Du vet hur det är i sthlm, du kan fan inte ens vända ryggen till utan att nån rycker i dina grejer..

Om man ska ut på en sväng och bara ha med sig skivlåset och slippa ha med sig kättingen och om nått händer har man iallafall ryggen fri mot försäkringsbolaget när man har låst hojjen med två godkända lås...

Klart jag bryr mig, har blivit av med min zxrr inte nån rolig historia... Speciellt inte när jag fick tillbaka den efter 29dar (pengar efter 31) + massa strul.

wesslan78 skrev:
Nu står hojjen i garaget och det känns riktigt bra! Rattlås och allt :hihi :)

Grattis som fan!! helt standard än så länge eller? Om inte, upp med bilder pån´

Välkommen in i 660-teamt... Eller nåt.. Heh...

:fyllisar

wesslan78 skrev:
Du vet hur det är i sthlm, du kan fan inte ens vända ryggen till utan att nån rycker i dina grejer..

Om man ska ut på en sväng och bara ha med sig skivlåset och slippa ha med sig kättingen och om nått händer har man iallafall ryggen fri mot försäkringsbolaget när man har låst hojjen med två godkända lås...

Klart jag bryr mig, har blivit av med min zxrr inte nån rolig historia... Speciellt inte när jag fick tillbaka den efter 29dar (pengar efter 31) + massa strul.

Gör som jag, köp detta larm på: http://www.grenmarkracing.se/ funkar skitbra, om nån försöker röra hojen så tjuter sirenen riktigt högt....

Larmet passar perfekt i lilla verktygsväskan du har på bakskärmen.. :tummenupp

Bifogat

• Larm2.jpg
    Larm2.jpg
    3.8 KB · Visningar: 555
Skulle inte rekommendera att montera passagerarpinnar på 660:n med aluminiumbakramen. Om du absolut måste så är det väl det bästa att köpa de som sitter på KTM 640-modellerna. Bör väl inte vara så komplicerat att "modda" till fästerna på ramen.

/G

Göran_Gullbro skrev:
Skulle inte rekommendera att montera passagerarpinnar på 660:n med aluminiumbakramen. Om du absolut måste så är det väl det bästa att köpa de som sitter på KTM 640-modellerna. Bör väl inte vara så komplicerat att "modda" till fästerna på ramen.

/G

Jag tänkte skaffa skjutspinnar för att ha när man slangar, inte för att skjutsa..

Vart e mitt pm med info om dina förgasarinställningar.. :7peta

Tackar tackar Zana! Nu blir det åka runt söder i vår va?!

Larmet verkar ju riktigt bra! Vad gav du för det, 1195:- eller var inte priset utlagt?

Hojen e än så länge hyfsat orginal, strypningarna borta håller på att byta plasten och modda bakskärmen.. Tror jag ska köra ett par mil innan jag byter till titan systemet eller vad säger ni?

Satte belysningen för plåten i hjulhuset ovan luftburken hoppas det blir bra, har inte fått skylten än...

Bilder kommer så fort jag fått all plast, håll till godo :yoparty

Last edited:
Kan kanske funka med 640 pinnarna, har annars en polare i Järfälla som har en mekanisk verkstad som kanske kan modda ett par pinnar åt mig men det får nog vänta till vårkanten.. Om det blir så och det blir bra kan jag nog fixa fler om intresse finns..

wesslan78 skrev:
Kan kanske funka med 640 pinnarna, har annars en polare i Järfälla som har en mekanisk verkstad som kanske kan modda ett par pinnar åt mig men det får nog vänta till vårkanten.. Om det blir så och det blir bra kan jag nog fixa fler om intresse finns..

Jag har ett par pinnar från (640 Duke) om du är intresserad, de fungerar fint till 660.

Edit: Dock så är den högra pinnen något repig, men detta syns knappt :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...