Skjutsat på lågfart 1:an idag...prov 13/8

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Kawa Z800-13
Efter många veckors nötande fick jag idag göra "kvinnoprovet" motsvarigheten till "mandomsprovet" fick jag höra.

Sista putsningarna på banan idag, när allt kändes toppen och jag var helnöjd med min prestation i lågfarten. Då plötsligt hoppar min handledare upp bakpå och säger kör nu lågfart 1:an så får vi se vad du går för. Shit tänkte jag nu blir det krasch. :kryckor

Första repan genom var ju RÄTT vinglig om jag säger så, rev 1 kon

Andra försöket,,, nu jävlar! Och det gick som smort :yoparty Shit va stolt jag var/är!

Nu är det bara o hålla tummarna :tummenupp på torsdag och :Bugar till vädergudarna, hellre uppehåll än regn

det finns ett ord för det här, ett ord som sammanfattar vad långa vackra komplexa meningar skulle kunna uttrycka men som det ordet gör med en enkel briljans i sin spartanska utformning. samtidigt är den så mångdimensionell, att da vinci skulle gråtit floder om han hade vetat om detta ord och insett sin egen patetiska existens för att inte ha varit den som först myntade just det ordet.

ordet jag menar är ju såklart:

fett!

det finns ett ord för det här, ett ord som sammanfattar vad långa vackra komplexa meningar skulle kunna uttrycka men som det ordet gör med en enkel briljans i sin spartanska utformning. samtidigt är den så mångdimensionell, att da vinci skulle gråtit floder om han hade vetat om detta ord och insett sin egen patetiska existens för att inte ha varit den som först myntade just det ordet.

fett!

hahaha :rofl:rofl

Grattis till TS. Måste kännas.. Fett :D

Fett som fan! xD

fett!

hahaha klockrent.. :tummenupp

men jag råkade ge dig ett minus istället för ett pluss...
jag tryckte rätt, men det blev fel.. :va :tuttar

Last edited:
Är det vanligt att behöva göra testerna med skjuts?
När jag tog, o alla som var där, så gjorde ingen några prov/övningar med skjuts. Aldrig hört talats om.

Är det vanligt att behöva göra testerna med skjuts?
När jag tog, o alla som var där, så gjorde ingen några prov/övningar med skjuts. Aldrig hört talats om.
Höghöjdsträning, om du klarar det med skjuts och en hand på styret kommer det att kännas busenkelt på uppkörningen. :)

Visst känns det bra! :D

Jag fick 'äran' att skjutsa min handledare från konbanan till trafikskolan efter min första lektion. Blev lite snopen när han sa att det var min tur att skjutsa då jag fick åka bakpå till konbanan. :D

Härligt, Fan bra att du nämde detta, inte tänkt på detta, ska nog prova skjutsa gammel gubben genom lågfarten :tungan

Ja, jag har en väldigt modig handledare! :)

Han har åkt bakpå nästan överallt, stan och igår en landsvägsrutt på ca 17 mil! Jäkligt nyttigt!! Man får mycket feedback direkt, han ser på en gång vad jag gör. Och sen känns det väldigt lätt att köra utan skjuts sen! :)

Prova alla som har möjlighet!

Man förstår hur viktigt det är att passageraren är medveten om hur han/hon ska göra. Titta var, kläm med knäna när man bromsar mm! Har tidigare åkt en del bakpå och nu förstår jag ännu mer vad som krävs av den som åker med.

Tror inte alla tänker på hur stor skillnaden är att ha någon bakom sig!

fett!

Härligt svar!

JA det kändes FETT! :yoparty

fett!

Ännu ett nedslag i mediebruset av allas våran underbart vidsynta Bettskena :Bugar

åh jag vet hur det känns, skjutsade min sambo en sträcka för några dagar sedan, trodde jag skulle dö av skräck men det gick nästan bättre än när jag åker själv!

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back