Skitdäck eller prisvärd uppstickare?

Mönstret ser ju inte direkt ut o vara optimalt för o leda bort vatten?

Mönstret ser ju inte direkt ut o vara optimalt för o leda bort vatten?

Tänkte på det också.. Samtidigt erkänner jag att om vattenmängden är så riklig att däcket måste leda bort det genom mönstret så lägger inte jag några bombrepor ändå om man säger så.

Jag är mer nyfiken på livslängd / gummiblandning (grepp) / uppbyggnad / stabilitet osv..

Mina Diablos gick upp i rök under sensommaren när jag åkte mkt med skjuts, annars har de funkat kanon, aldrig ens tvekat på greppet. Men ska jag våga så pass att jag utvecklas så måste jag lita fullt ut på däcken.

Än så länge är jag inte man nog att utmana fästet om det bara är torrt, men jag vill inte åka på däck som ens ifrågasätter det. Så frågan är om Shinko-linko kan leverera det greppet?

Hum...Maxxisdäcken jag precis fått på verkar lira hur bra som helst (Presa Sport) - 190/50 och 120/70 - inte riktigt 2200:- ink frakt från Hojdäck - prisvärt är bara förnamnet...

Visst är man lite fundersam över våtegenskaperna, men på torrt fungerar det absolut.

/J

Läste omdömet som GixxerTina länkade till.

"För nybörjar-bandagåkare funkar det alldeles utmärkt då fästet är fullt godtagbart och hållbarheten god."

Testet gjordes med en Buell vilket är bra givet viktjämförelsen med SuperDuken. Iofs har SDn nästan 50% mer efekt vilket är ett osäkerhetsmoment, å andra sidan lär testföraren ha krämat ur Bullen rejält vilket bergis ger betydligt mer efekt än vad jag vågar ta ur Dukken iaf :)

1 250:- för Shinko, vad kostar ett Maxxis? Vad kostar ett Diablo?

180/55

Tvivlen rasar!

Du kan få bli förste testpilot! :D

Dålig referens, om jag kraschar beror det mer sannolikt på att jag är noob än att däcken är dåliga :tungan

Höll på att åka av förra helgen. Idiot-jag valde att släppa gasen i en kombination och lät 1 liter V-twins motorbroms slå till framhjulet så att det släppte 1 millisekund vilket räckte för att komma åt h**vete för djupt in i nästa kurva. Tur att man är gammal crossåkare :gnissla .

Inte mer sånt för mig. Nu är jag rädd för vatten också :näsblod

Last edited:
Ett Pirelli Diablo från mcdäckonline kostar 1459,20 SEK.
Varför chansa på ett okänt märke när det rör sig om att spara 200kr? :va

Kollat igenom allt lite, men ärligt talat... För 200 pistoler till får man ett Diablo!

Om det så bara är varumärket man betalar för (vilket jag faktiskt inte tror, men för mig är det nog så eftersom jag inte är man nog att pressa däcken) så är det fan värt 200 för att ha Pirelli-ostar på.. Dessutom känns det som att det skulle påverka en köpae negativt om man säljer att det sitter budgetdäck på!

Kollat igenom allt lite, men ärligt talat... För 200 pistoler till får man ett Diablo!

Men frågan är ju då om du ska fortsätta att köra på Diablos bara för att du vet hur de är? Kommer du inte gå nyfiken halva livet och undra om inte Shinko var bättre? Det är inte så att Shinko är en liten uppstickare, de har bara aldrig satsat på den europeiska marknaden. Men precis som i fallet Maxxis så är den generella motorcyklisten (ej riktat till dig Hund) så konservativ att även om däcken skulle råka vara överlägsna skulle det ta minst tio år innan folk fick reda på det.

Men frågan är ju då om du ska fortsätta att köra på Diablos bara för att du vet hur de är? Kommer du inte gå nyfiken halva livet och undra om inte Shinko var bättre? Det är inte så att Shinko är en liten uppstickare, de har bara aldrig satsat på den europeiska marknaden. Men precis som i fallet Maxxis så är den generella motorcyklisten (ej riktat till dig Hund) så konservativ att även om däcken skulle råka vara överlägsna skulle det ta minst tio år innan folk fick reda på det.

Haha.. jag tillhör definitivt den mindre modiga kategrin där..

Faktum är att jag eftersom jag vill sälja/byta bort hojen är aningen styrd av vad gemene man tycker också. Blir den svårare att sälja med x-brand däck så är det definitivt värt 200 för att lättare få den såld.

Intressant kommentar i ena tråden ovanför, tydligen tog Shinko över Yokohamas däckstillverkning.

Originally Posted by Mity Mouse View Post
Rumor has it that Shinko is a major/huge Korean industrial manufacturer, that purchased the technology, molds, rubber compound chemistry, etc. from Yokohama when they ceased production of motorcycle tires.
*I have not been able to substantiate this*.

That is correct. When the earthquake hit Kobe, Japan about 10 years it flattened Yokohoma's motorcycle tire plant. Yokohoma decided not to rebuild the factory for whatever reason(s) and Shinko bought some tire molds and other equipment, etc. The old Yokohoma 003 was a favorite tire of drag racers and the prices went sky high when supplies became tight. Shinko started making those first and they've had a lot of success with them since.

http://www.sportbikes.ws/showthread.php?t=106588

Haha.. jag tillhör definitivt den mindre modiga kategrin där..

Faktum är att jag eftersom jag vill sälja/byta bort hojen är aningen styrd av vad gemene man tycker också. Blir den svårare att sälja med x-brand däck så är det definitivt värt 200 för att lättare få den såld.

reifenversand.com handlade jag en uppsättning Pilot power hos. Kostade 253 euro inkl frakt. 120/70 och 190/50. Tog 5 dagar har jag för mig.

Jag har köpt ett och tänkte prova,kan ju va värt det

Diablo Rosso kostar 1471
Shinko 1071..............gör man av med 10 set så blir det ju endel

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage