Skit-Sverige

De där ser ju bra ut. Men vi ligger i toppen när det gäller el-allergi, utbrändhet m.m. Det verkar dom va sämre på att bota.

Jag kan bara svara för sjukhuset här i byn och de gånger jag varit där så har dom skött sig illa som fan. Stressade läkare som knappt hinner prata utan mest frågar hur länge man vill vara sjukskriven och sen rusar han vidare. Idioter som ser fel och chansar vilket kunde slutat med att jag blev förlamad. Människor kan göra fel, men fel varannan gång? Morsan är sjuksköterska och hon ser ineffektiviteten varje dag, skrota skiten o bygg nytt tycker hon.

Men det är ju bra att du postar något positivt, det behövs :)

/ Hannes

HanneZ skrev:
De där ser ju bra ut. Men vi ligger i toppen när det gäller el-allergi, utbrändhet m.m. Det verkar dom va sämre på att bota.

Svaret på det finner du sannolikt inte i sjukvården utan i de oerhört generösa sjukförsäkringarna, dvs - det går inte att bota åkommor som inte existerar. Det vore som om jag skulle ta ut min jättenya cbr4000rr-supergp edition med bling bling och diamond wheels motivlackad av Ja Rule nu, det går ju inte för jag har ju ingen sån.

Markus skrev:
Liggsår åt folket, nu!

Det är inte sjukvårdens fel att patienter får liggsår. Det är ju patienternas fel som inte rör på sig. :rolleyes: Ju fler man räddar destå fler löper risk att få liggsår. Man gör massor för att undvika det. Vändschema, vätskelista, svindyra madrasser och svindyra förband. Liggsår och trycksår är dom fulaste orden en sjuksköterska kan.

:zpy

Markus skrev:
Ska det inte vara något mer efter "käpprätt" där?

Liggsår åt folket, nu!
Jag får fylla i åt mb tror jag.
Åt helvete tror jag det ska stå, åt skogen tror jag han ser som något positivt. :hihi

Last edited:
Äh, låt de asen dö istället så vi får vårt elitsamhälle någon gång.

Back