skinnställ

silence

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2005
Hoj
Honda cbr 1000rr -04
Har köpt ett nytt skinnställ. ska man behandla d med något för att behålla d i bra skick. :confused:

Har hört att man typ kan vaxa skinnet för bättre friktion mot luften :D .. alla har ju hört t ex "vaxade bilar går fortare", vilket dom gör, inte mkt, men lite :3freak

IronMike skrev:
Har hört att man typ kan vaxa skinnet för bättre friktion mot luften :D .. alla har ju hört t ex "vaxade bilar går fortare", vilket dom gör, inte mkt, men lite :3freak

Nejnej, du har missuppfattat det, det är däck och bromsar du ska smörja in, då går det fort! :D :tummenupp

Jgt skrev:
back to topic. vilken smörja rekommenderar ni?

Jag smorde mitt Dainese-ställ med kletet som följde med stället, blev väldigt mjukt och smidigt av det, verkar tåla lättare regn oxo.
Stövlarna smorde jag med läderbalsam inhandlat på Biltema, verkar funka riktigt bra det också, vatten pärlar sig så fint så! :tummenupp
Så både verkar funka, men jag skulle nog kanske satsa på orginalkletet till skinnstället i framtiden också, även om det är svindyrt, 200 kr nånting för två flaskor, en som rensar och en som smörjer, det som följer med stället räcker till 2 behandlingar, vet inte om det är mer i kiten man köper. Biltema-oljan kostade 40kr tror jag och är 2 dl, räcker bra länge...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park