Skinnställ

hjonet

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Honda cbr 1000 08
Lägger upp en fundering.
Enligt vissa är ju det här med bankörning kanske det bästa som man kan göra till och med bättre än att ..... .. . ja ja.
Till saken.
Är jäkligt sugen på prova detta med bankörning kurser osv. Funderar delvis därför att investera i ett skinnställ, men har ett problem, kan sammanfattas så här.

193cm

78kg

Svårt att hitta nått som är tillräckligt långt och enda så pass tight att skydden inte börjar vandra omkring.
Så är det någon som har nån ide lr tips. Har provat lite av det som finns hos handlarna i stan. Öppen för förslag

Stan kryllar ju inte direkt av skinnställ så mitt tips blir ring till Lelles i Uppsala. Förmodligen kan du hitta ett ställ som passar dig till en rimlig peng.

Ang. bankörning, den som säger det är bättre än 7-1 kanske har tränat för lite... :slicka MEN jag kan garantera att det är det roligaste man kan göra med hoj. :tummenupp

Ang. bankörning, den som säger det är bättre än 7-1 kanske har tränat för lite... :slicka MEN jag kan garantera att det är det roligaste man kan göra med hoj. :tummenupp
Enda nackdelen är att vanlig landsvägskörning aldrig blir lika roligt igen :huvet

När du väl har smakat på härligheten vill du bara tillbaka och ha roligt igen :banana

Gå runt på Norrlands, Ride och Two Wheels och kolla vad de har inne, de hade faktiskt några helställ inne förra säsongen. Lill-Erik vet jag hittade ett Lindstrandsställ på Ride, tror de är lite bättre för oss långsmala. Själv hittade jag ett Dainese (stl 54 för 193 cm, 83 kg) som sitter som gjutet när man är på hojen men stramar rejält runt pungen när man står upp :rolleyes:

Back