skinnställ

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Jag är på jakt efter ett billigt skinnställ och har kollat lite på beggagnade, och så hittade jag detta. Någon som vet något om det, är det skit? och vad är skilnaden om man jämför med dom runt 10 k..?
Eftersom jag växer mycket så känns det onödigt att köpa ett dyrt, så det är inget alternativ just nu, även om man kan sälja sen..
Så, någon som har erfarenhet av detta ställ eller av PROBIKER över huvud taget?

http://www.blocket.se/lund/MC_Stall_PROBIKER_PRX_5_Helt_Race_Skinnstall_24986012.htm?ca=23_3&w=0

Vet faktiskt inget om Probikeställen. Men det viktigaste är att det sitter bra och skydden stannar där det ska om det går åt h-lvete. Köp inget ställ utan att prova först.

De flesta går utmärkt att köra i men vissa mindre bra att vurpa i...

Eftersom du växer så är din kropp extra känslig för yttre våld, du kan framför allt få värre men om allt inte är värdigvuxet. Så vad du än gör, snåla inte på stället!

Det som skiljer mellan det där stället och tex ett Dainese/Berik/A-star för 10 papp är kvaliteten på skinnet, sömmarna, kvaliteten på skydden, passform (även om den är individuell), känslan i foder (mer svalkande och skönare att köra i osv) mm.

Sen kanske du bryter benet även om du har ett ställ för 30 papp när du träffar den där lyktstolpen, men det finns alltid ytterligheter!

Hade jag tight budget skulle jag kolla på ett beg ställ av lite bättre kvalitet, än att köpa något misstänkt billigt nytt. Som DesmoHellman skrev, man kan köra i va skit som helst, att vurpa i det är en otrolig skillnad!

Om man har lite tålamod brukar man ofta kunna göra en del fynd på hösten/vintern. Köpte mitt Berik med 50% rabatt.

Iom att du bor ganska nära butiken vars annons du länkar till är det ju bara att pysa över och prova stället. Oavsett om det är ett "sämre" skinnställ än vissa dyrare är det garanterat bättre än de flesta tygställ många viragoåkare far omkring med.

Men det ska sitta bra! Tajt som he***te när det är nytt. Skinnställ töjer sig mer än man tror. Och skydden ska sitta där dom ska.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park