Skinnställ till bra priser?

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Yamaha yzf thundercat -97
Hej
undrar om någon har några tips på var man kan köpa skinnställ (för tjejer) till bra priser. Någon som har något ställe att rekommendera så vore det superschysst! Någon som har några erfarenheter att dela med sig vad gäller märken osv tas också tacksamt emot.

/Sussi

Hej !
Det viktigaste är att du provar modeller och sedan bestämmer dej för butik,tänk först på säkerhet.Ryggskydd skitviktigt,dock skall du ha ett som inte sitter I skinnstället utan ett som är löst typ rygg/njur/svank -skydd.
Jag kan tänka mej att det är i stort sett samma priser på alla ställen.
Stället skall sitta TAJT till en början / det töjer sej minst en ½- 1 stlk med tiden.Ta med liknade det som du kommer köra i sedan typ cykelbyxor eller nått.Ta god tid på dej och var noga.
Önskar dej all lycka till,det är en djungel. :banana

Therudeboy skrev:
http://www.flyingeagle.nu/ där finns skinnställ nya för 3998:-

de där skinnställen kändes inget vidare när vi var på Arlanda outlet och prova dem för skojs skull.
Passform och kvalité existerade inte i det sortimentet. (Fransjackorna och de kitten kanske var bättre, vad vet jag)
Skydden i skinnställen kändes kassa och inte formade för varken axlar, armbågar eller knän.

Tycker det är värt några slantar för ett bra skinnställ som sitter bra, känns bra och har skydd. Man måste ju inte köpa sprojtans nytt. Det finns många fina begagnade ställ.
Lycka till!

Last edited:
Zeb_Macahan skrev:
Om du snabbar dig lite så kanske www.mctjanst.se (gnosjö) har kvar några billiga spykeställ. Dom sålde ut 4race (12995) för 8100 med frakt.

ok pris

//jaG
Zebban.. Du borde väl ändå veta att MC-Tjänst inte ligger i Gnosjö utan i Vetlanda.. :) men hur som helst.. bra pris på ett spykeställ iaf!!

Jag började undra om dom fixat en butik i gnosjö med :D

uzibabe skrev:
Hej
undrar om någon har några tips på var man kan köpa skinnställ (för tjejer) till bra priser. Någon som har något ställe att rekommendera så vore det superschysst! Någon som har några erfarenheter att dela med sig vad gäller märken osv tas också tacksamt emot.

/Sussi
kolla på http://www.handelsboden.com/index2.html
BASIC SUIT de tycker jag i alla fall är prisvärda

Zeb_Macahan skrev:
Billigt ställ. Det får man för 7000 i vanliga fall.

Då heter det inte mctjanst, utan mc-nåttannat, jag kollar när jag kommer hem...

//jaG
tänker du på manfreds motor?? som ligger i burseryd?? www.manfredsmotor.se

Edit.. även om du kanske tänker på MC-Guiden.. som e återförsäljare på spykeställ.. så ligger det oxå i Vetlanda.. :D www.mcguiden.se

Last edited:
Uhuh, jag såg ett skinnställ gå upp i sömmarna efter en asfaltsyning på Mittsverigebanan 2002. Skinnet verkade inte vara något fel på, utan det var sömmarna som var boven. Det läskiga var att något ljushuvud hade kommit på idén att sätta sömmar av konventionell typ på ett skinnställ, alltså enbart utanpåliggande sömmar. Vilket pucko! Det kommer nya produkter varje år och de skinnställ de säljer nu för tiden kanske har riktiga säkerhetssömmar. Oavsett var och vad du handlar, se till att kolla att det är riktiga säkerhetssömmar på stället, allt annat är bara att glömma. Synen av ett skinställ som ser ut som ett uppsprättat lapptäcke är någon man sent glömmer och har man sett det inser man att sömmarna är viktigare än skinnet.

Edit.
Vid närmare eftertanke är jag faktist lite osäker på om det stället jag tänker på kom från just Handelsboden därför har jag ändrat i mitt inlägg, trots att det är ett etikettsbrott, men det skulle vara ett en värre etikettsbrott att utmåla något för vad det inte är.

Last edited:
Teddy skrev:
Uhuh, jag såg ett skinnställ gå upp i sömmarna efter en asfaltsyning på Mittsverigebanan 2002...

...vad det inte är.

Inte alls omöjligt. Jag har rejsat två säsonger i Handelsboden 'Sport Suit' skinnställ och bortsett från ett problem så har jag bara gott att säga om dem. Visst är det lite varmare än en riktig rejspyjamas men jag stormtrivdes i det när det var lite mulet, regnade eller skulle köras landsväg.

Problemet är just sömmarna. Jag har dragit i backen två ggr med det stället och båda gångerna har jag skavt av mycket på direkt kritiska sömmar. Inte så att jag har oroat mig för säkerheten i just den vurpan men jag VET att det finns många ställ som man inte måste fylla i sömmar på efter varenda pissvurpa. Som rejs-ställ tröttnar man snart på det.

Första vurpan var nog att beteckna som relativt hård. kommer inte ihåg så mycket och gjorde en blixtvisit hos John Blund. Inget att klaga på hos stället just då men två veckor senare blir jag tvungen att avbryta en träning på åsen för att ryggen öppnar sig på stället när de skavda sömmarna brister.!!!

Nr2 sker på Åsen i spöregn. Drar återigen i backen och rutchar iväg som en turbotvål på rymmen i badkaret. No pain och inga större skador på hojen. Rutchar ganska långt men det är ingen fara. När jag kommer hem så ser jag att det återigen är dax att fylla i skavda sömmar. Då pensionerades det stället.

Jag bangar inte att köra med HB-ställ på allmän väg men det är färdigrejsat med dom. Jag VET ju att andra "riktigare" ställ håller ihop på ett annat sätt.

I min värld går ställ som "öppnar" sig bort stenhårt. Mitt Texsport rejsställ (Bike Trollhättan) fungerade fantastiskt bra vid min gatvurpa i väldigt (alldeles för) hög fart. Kevlar på axlarna funderar suveränt; stället var så att säga runtomvurpat, och hårt skrapat på axlar, armbågar, underärmar, rygg, midja och knän, men inte en söm hade släppt ens det minsta. Kan intyga att traumateamet var imponerade av hur bra stället skyddat mig.

Fast mot hårda, fastgjutna objekt vid sidan av vägen hjälper inga skydd i världen. :huvet

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025