Skinnställ storlek

devil_rider

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2007
Hoj
Yamaha r1
Hey

Skall köpa ett nytt racingskinnställ av märket alpinestar men är lite osäker på vilken storlek jag ska ha! om de är nån som har nått hum om storlekar? Är själv i längd på 175-176cm och vikt på 70-72kg

Mvh Chrille :yoparty

jag skulle säga 48 eller max 50. Prova båda. den som sitter tightast och som du kan stänga är den du skall ha.

Har du möjlighet så åk till en mchandlare som har ställa att pröva. Lelles har massor av ställ så ta dig en tur en dag till uppsala och pröva lite olika ställ.

MvH
Marcus

Bästa tipset är att prova några olika ställ och gärna av olika tillverkare, det skiljer lite i storlek mellan tillverkare även om det står samma på lappen.

Tänk även på hur ärmarna sitter. Även de ska vara rejält tighta för att armbågsskydden inte ska glida runt. Ta med det ryggskydd du använder också när du ska prova och gärna dina stövlar med.

Skulle tro 48 kommer sitta bra. Kör i A-stars Octane och har stl 50. Lite längre (179) och hmmmmm...några kg tyngre. Så 48 eller t.o.m 46. Dom töjer sig ganska bra så kan du andas när du provar det första gången är det för stort :tummenupp

Men bäst är givetvis att testa :)

Jag är 177-178 och väger runt 74Kg, har ett Dainese strl 50. Aldrig testat Alpinestars.

Utrustning som är så här dyr "måste" man testa så man har koll på vad som passar för just en själv.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman