Skinnställ, hjälmar mm i Tyskland???

Jim G™

Nu med hoj igen :-)
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
none
Tänkte köpa nytt skinnställ och har förstått att det är betydligt billigare att handla i Tyskland.
Tänkte slå två flugor i en smäll och köra ner och köpa med mig alkoholhaltiga drycker samtidigt.:fyllisar
Nu till frågan, finns det någon som vet om några bra mc-butiker med bra priser som säljer ställ, hjälmar, handskar, stövlar mm. Planen är att åka över via Trelleborg, Ystad eller Rödby och vill ju inte köra för långt i Tyskland.

Tacksam för tips och förslag!

// Jim G

FC-Moto besöktes väldigt nyligen av en forumsmedlem, mer info finns i fc-mototråden i utrustningsforat.

Problemet är ju att det blir en ganska bra bit att köra.. eller?:confused:
Vill minimera körsträckan så mkt det går.

Ja, dit är det lämpligt att flyga -- vill minnas att det var billigt också senast jag kollade upp det (under tusenlappen ToR från Kastrup). Men då blir det kanske lite besvärligt att handla alkoholhaltiga drycker i någon mängd, så...

Köpa öl och sprit är ju nästan halva grejen därför är ju inte flyg aktuellt i detta fall men annars är det ju ett bra tips.
Finns det inga Mc-butiker förutom fcmoto?

Ingen som har bilat ner och handlat??
Vore bra att få lite personlig info som komplement till att söka på nätet.

Jag och sambon har handlat kläder på Louis, deras stora butik i Hamburg. Där har de förresten en hoj med en typ av vindmaskin så man kan testa hur hjälmen känns när man kör.

Mycket trevlig butik, om du åker till den stora i Hamburg så finns det några andra små mc-butiker i samma kvarter.

Jag och sambon har handlat kläder på Louis, deras stora butik i Hamburg. Där har de förresten en hoj med en typ av vindmaskin så man kan testa hur hjälmen känns när man kör.

Mycket trevlig butik, om du åker till den stora i Hamburg så finns det några andra små mc-butiker i samma kvarter.

Tackar för infon :tummenupp :tummenupp

Inga fler som har erfarenhet av att bila till Tyskland för att handla mc utrustning?
Tar tacksamt emot all info som ni sitter på.

Jag klev i somras in på Louis efter att ha hört talas om dem i 10 år, blev grymt besviken. Utan att ha varit in på Touringbutiken men läst deras katalog så kan jag nog jämföra de två. Massa skräp och krimskrams. Väldigt lite seriösa prylar, även om de hade vissa märkesprylar så saknade de alltid toppmodellerna, syftet var uppenbart att kränga volym av egna märket. Jämför hur Clas Ohlson har CoTech-verktygen, Jula har Meec o s v som komplement till bättre märken.

Vill du köpa fransläder med extra nitar så har du kommit till himmelriket men annars är risken att du är ute därifrån illa kvickt.

Nästa Ringen-resa kommer att gå förbi FC-moto i stället. :)

Har varit förbi såväl H. Gericke, Louis och Polo, främst i Hannover, det är helt ok, 2,5 timmar ned i landet, bra utbud, grymt bra priser nu på vintern och allmänt trevliga.

Jag har själv handlat från mlol.de, både ställ och hjälm. Riktigt bra priser hade de. Dock via postorder. Affären ligger tyvärr ner mot München.

Har även jag handlat från flertalet handlare i både UK och Tyskland - däribland louis.de, POLO, mlol.de i tyskland och Performance Motorcycle Parts i UK.
Alla dessa har fungerat utan problem.

Mlol i synnerhet verkar vara ett litet och välskött företag, de pratar dessutom utmärkt engelska utifall det är så att du behöver ringa dem.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back