skinn eller goretex ?

Jag sladdar runt i !

• Antal röstningar
    0

Slinke

.....B2.....
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM 950 Supermoto ( SÅLD !!!), KTM SXF/EXC 250 & en liten en!
Skinn eller Goretex ?

Funderar på om jag ska köpa skinnställ eller goretex!

Vad passar bäst vid motardkörning?

Last edited:
läderstring e det som gäller!!

kör med skinnet :D
säkrast och snyggast!

Ha Ha

man kan köra i skinställ hyfsat snygt
men man kan¨å köra i ett helt krops skydsstell från top till tå, å ha cross kläder(fynkar kanon) ser grymt bra utt!!!
gårtex är bra de å(de beror på vädret) :fatta!

Dålig uppslutning det var här då! Är vi så få som kör SM ?

Gullan? skrev:
man kan köra i skinställ hyfsat snygt
men man kan¨å köra i ett helt krops skydsstell från top till tå, å ha cross kläder(fynkar kanon) ser grymt bra utt!!!
Ja och crosskläder är så grymt bra att hasa på asfalten med också :rolleyes:

Nej, men det finns säkerligen ett flertal såna här trådar innan, bra om man söker lite. Jag kör i skinnställ om jag kör hoj, och knäskydd/safetywest/crosstövlar/crosshjälm/handskar/hoodie + Shift eller Fleshgearbyxor om jag åker inne i stan.

Crossmundering med tillhörande skydd.

Emmi skrev:
Nej, men det finns säkerligen ett flertal såna här trådar innan, bra om man söker lite. Jag kör i skinnställ om jag kör hoj, och knäskydd/safetywest/crosstövlar/crosshjälm/handskar/hoodie + Shift eller Fleshgearbyxor om jag åker inne i stan.

Ja det finns/fanns det säkert! men jag hittade inga då jag sökte !

Jo ja funderar oxå på vad ja ska köpa, tror det blir crosskläder med skyddsväst mm.

Skinnställ så funkar det för bana också. Goretex i skidbacken och crosskläder på crossbanan. :D

Micke-cbr600 skrev:
Jo ja funderar oxå på vad ja ska köpa, tror det blir crosskläder med skyddsväst mm.

Hmmm ? inte roligt om du lägger ner hojen på asfalt !! men men ..!! go for it!! :-)

Last edited:
Slinke skrev:
Hmmm ? inte roligt om du lägger ner hojen på asfalt !! men men ..!! go for it!! :-)

Nej det blir det inte med skinnställ heller som BARA skyddar mot skrap och inte slag. (om man nu inte byltar på sig crossmundering under skinnnstället :rolleyes: :rolleyes:

SM 570 RR skrev:
Nej det blir det inte med skinnställ heller som BARA skyddar mot skrap och inte slag.
Om man inte absolut måste ha ett sånt här ställ,utan kan tänka sig ett lite nyare så brukar det vara bra skydd i stället också.... :)

Bifogat

• modell-ä.jpg
    modell-ä.jpg
    23.2 KB · Visningar: 68
SM 570 RR skrev:
Nej det blir det inte med skinnställ heller som BARA skyddar mot skrap och inte slag. (om man nu inte byltar på sig crossmundering under skinnnstället :rolleyes: :rolleyes:
Om man nu inte köper ett Hallman från -95 (mitt första skinnställ :3freak :kocko ) så finns det hårda skydd i skinnställen numer. Dax att vakan ur dvalan kanske :7peta ;)

Själv kör jag med både hängslen och livrem eftersom jag kör med både dainese helkroppsskyddsdräkt (snyggt ord va?) + skinnställ över det. Kanske är overkill men det känns jäkligt bra och jag vet att skydden kommer sitta på plats när jag klotar.

Läs gärna D-MAN's lilla historia om när han klotade med GoreTexjacka....

Själv vurpar jag hellre med full crossmundering än skinnställ.
I alla fall i motardsammanhang .
Men det är ju en smaksak.

Tankeställare

Polaren trillade av hojen i ca 70 blås i sitt Lindstrands Gore-tex ställ.
Han kanade en kort bit på ena skinkan innan han rullade runt ett par varv i gräset..

När man fick se hur hans ställ såg ut blev man rätt så fundersam på gränsen till chockad. Byxorna var mer eller mindre helt borta på ena sidan...eller borta och borta, en del av dom satt inbrända i skinkan på killen tillsammans med diverse grus och annat mumsigt.....Det var som om dom var gjorda av papper helt enkelt.... Efter denna incident har jag mer eller mindre enbart kört med skinn...... Det som var bra för polaren var att han har höj och sänkbart skrivbord på jobbet för han kunde inte sitta på två veckor......

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman