Skillnader mellan gamla SV650s och "nya"

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
Hej!
Letar efter information om vad som skiljer den "nya" sv650s gentemot den gamla. Allt från, motor, chassi till däckdimmensioner, etc.

På Din MC påstod de att fjädring blivit upgraderad. Provkörde och det verkar stämma. Eller så är det bara en justeringsak på den tidigare. Men den jag testade var i alla fall klart styvare och fötrmodligen seriösare uppträdande än de tidigare boink-boink-boink grejer som satt default på tidigare show room-hojarna. Men som sagt, oftast är det bara en justeringsfråga. Värt att kolla i alla fall. Det finns ju massa expertis här med bättre koll. Impad blev jag i alla fall :tummenupp

testa & lägga in frågan i SVtråden så får du nog många svar!

Ok. har egentligen bara råd med en "gammal" model. Runt 45 hade jag tänkt att ge.. men är förbannat sugen på den nya. Gillar den spetsiga designen!
Någon annan som testat båda och vet skillnader?

#Olsson# skrev:
På Din MC påstod de att fjädring blivit upgraderad. Provkörde och det verkar stämma. Eller så är det bara en justeringsak på den tidigare. Men den jag testade var i alla fall klart styvare och fötrmodligen seriösare uppträdande än de tidigare boink-boink-boink grejer som satt default på tidigare show room-hojarna. Men som sagt, oftast är det bara en justeringsfråga. Värt att kolla i alla fall. Det finns ju massa expertis här med bättre koll. Impad blev jag i alla fall :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025