Skillnad på zx6 och zx9

FilipD

1: sgt
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Honda CBR900rr Streetfighter
tja, skulle bara slänga ut en fråga och kolla om någon vet hur mycket det skiljer i ramstorlek eller motor på en 900 cc och 600 cc ninja. jag har nu en 600 -96 och tänkte om det går få dit en 900cc utan allt för stora operationer (allt är relativt)

Har egentligen inte med saken att göra, men jag vet en kille som pulade in en 900 blade motor i en 600 blade ram, årsmodell på sylarna vet jag inte.

Går gör det nog säkert dock så kan jag tänka mig att det blir mycket operation.
Då jag tror det är 2 helt olika ramar.

Finns det någon möjlighet att borra upp den nuvarande motorn, tycker det låter som ett lättare alternativ om du vill ha mer ös i motorn.

Går gör det nog säkert dock så kan jag tänka mig att det blir mycket operation.
Då jag tror det är 2 helt olika ramar.

Finns det någon möjlighet att borra upp den nuvarande motorn, tycker det låter som ett lättare alternativ om du vill ha mer ös i motorn.

jo ramarna är garanterat olika, tanken var bara hur mkt motorfästen stämmer. tycker inte motor kan skilja sig mycket i "utseende". slaglängd möjligt.

jo ramarna är garanterat olika, tanken var bara hur mkt motorfästen stämmer. tycker inte motor kan skilja sig mycket i "utseende". slaglängd möjligt.

Klart att slaglängden förändras den med, men det är mest borrningen som susar iväg, därför kan motorn bli bredare framförallt

12:a motor går att få i 9:a ram om man vill mycket. Det är väl det det hänger på, viljan alltså. Vad som gäller för 9:a vs. 6:a vet jag däremot inte. Om du får för dig att provköra bägge hojarna märker du att 6:an är bra mycket smalare.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT