Skillnad på skinnställ?

Fettoskyffel

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2007
Hoj
gsxr 750 -04
Håller på och letar runt efter ett skinnställ, mest på fc-moto.de, men jag funderar över en sak.
På vissa ställ för runt 5000 så är det ju gjort av nötskinn, kevlar och med CE-godkända skydd men kollar man på en lite högre prisklass så är det ofta inget av det.
Vad betalar man för på dom lite dyrare?
Exempel:
https://shop.strato.de/epages/10207...RIK-3213-Shogun/SubProducts/"BERIK 3213-0001"
Och
https://shop.strato.de/epages/10207...stars-Herren-Lederkombis/Alpinestars-RC1-Suit

Är inte helt hundra men de dyrare är av känguruskinn som är lite dyrare och kan göras tunnare dvs. lättare!

Mestadels märket skulle jag säga.. Om du inte jämför med nåra tokbilliga fulställ som nån kines sytt i sitt vardagsrum och säljer för 1000:-, då skulle jag inte lite på säkerheten.. Men är det relativt kända märken: Berik, Arlen ness, A-stars, Spyke, Dainese, STR osv. så är nog priset till stor del baserat på design och märke. Vissa dyrare ställ är även gjorda i känguruskin, vilket enl. vissa ska vara bättre, kan vara en anl. till prisskillnad..

Tror båda dom ställ du länkade till är lika bekväma/säkra

/Robban

det dyrare stället har åxå ce godkända skydd, a-star stället är det lite mer ventilation och krafffs i. kolla på www.grahns.se så står det lite mer om stället där...

Jag kör STR nu.. <6 000:-

Sitter kanon, bra kvalitet som det känns so far, bra skydd osv.. MEN det är ett rent raceställ = inga fickor eller några som helst tankar på touring.. --> alltid väska eller minimalt med grejer under sadeln.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman