Skillnad på Pc3, pc3r och pc3usb

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Vad är det som skilljer de olika modellerna åt. Är det bara anslutningen till datorn som är annorlunda eller är det fler saker.

Har en pc3 på gång ny i kartong för 1500:- är det dumt och köpa en sån eller skall man satsa på en med usb anslutning?

vad e det för prisskillnad på de tre?
USB låter ju väldigt enkelt...

Vad är det som skilljer de olika modellerna åt. Är det bara anslutningen till datorn som är annorlunda eller är det fler saker.

Har en pc3 på gång ny i kartong för 1500:- är det dumt och köpa en sån eller skall man satsa på en med usb anslutning?

PCIIIr kan man även ställa tändkurvan är vad jag har läst
brukar vara lite dyrare .

En rs 232 till usb kabel kan kosta ca250 spänn

Så en pc3 duger då, om man bara vill ställa hojen så den inte går för snålt. Eller är det livsviktigt med funktionen på pc3r att ställa tändkurva?

PC3:an duger gott.
99% justerar aldrig tändkurvan ändå - överkurs.

Ok. Men det krävs fortfarande en USB-modell om du vill ha goda möjligheter att, som du skrev -- "...ställa hojen så den inte går för snålt".

men det ser dom väl till i en dynojetbänk att den inte går för snålt, eller har jag missuppfattat detta? Jag vill inte hålla på och mixtra med bränsle/luft själv sen.

men det ser dom väl till i en dynojetbänk att den inte går för snålt, eller har jag missuppfattat detta? Jag vill inte hålla på och mixtra med bränsle/luft själv sen.

ja det stämmer, fördelen med usb är att du kan ladda upp mappar själv lite lättare bara (pc3 får ström via usb-kontakten). Har man en äldre pc3 utan usb använder man en seriell kabel istället och en liten batteriadapter alternativt låter pc3 sitta kvar i hojen när man laddar upp en mapp på den.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman