Skillnad på nyare och äldre cbr

4strokeforce

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 625 sxc
Som jag har förstått allt så är F4i den perfekta stunthojen, men att även F2 och F3 fungerar.

Hur stor skillnad märker man som nybörjare om man försöker stunta på en F2 från -93 jämfört mot en F4i från -01?

Tycker ni att man ska försöka satsa allt på den "nyare" hojen eller går det lika bra att börja på en lite äldre och byta upp sig allt eftersom?
 
varför inte köpa en äldre cbr 600f? typ 87-90 o smacka på ett streetfighterstyre om du ska amatörstunta?

Borde kunna få en för 12-15 papp lätt

87-88 har du ju bilsport classicförsäkring på 1600 kr hel/hel oavsett ålder :tummenupp
 
varför inte köpa en äldre cbr 600f? typ 87-90 o smacka på ett streetfighterstyre om du ska amatörstunta?

Borde kunna få en för 12-15 papp lätt

87-88 har du ju bilsport classicförsäkring på 1600 kr hel/hel oavsett ålder :tummenupp

polaren hade en sån.. man fick våldföra sej på den för att wheela ju..haha skit trött motor.. F2a e mkt lättare att wheela me..
 
CBR600 -87:D
http://www.youtube.com/watch?v=4DBOU_UxZro
3102594wy2.jpg

Borde kunna få en för 12-15 papp lätt
Got my -95 for 15000kr:tuttar
 
Tack för många bra svar:tummenupp

Blev positivt överaskad av videorna över hur bra förgasarhojar fungerar, hört så mycket dåligt om dom förut.

Blir nog att jag satsar på en F2:a eller F3:a så fort motarden är såld.
 
polaren hade en sån.. man fick våldföra sej på den för att wheela ju..haha skit trött motor.. F2a e mkt lättare att wheela me..

Det säger mer om dig än om hojen :tummenupp :arsele :D *fniIzZZZ/nAkSkått/kjÄttiNG

Nä men de är klart en f2a är schysstare men kostar mer flis också...
 
haha jo det gör det kanske.. sist jag testade va visserligen precis när jag börjat lära mej få upp min egen.. men såg på filmen att det går tydligen fint ändå me drev o utan heffaklumpkåporna

Jo min gamle -88 fighter jag hade körde jag -1 fram + 5 bak på o de var nooo probs o hjula med den,(även -1 o +3 vart ok!) men maken till tungdrevad original har jag aldrig vart med om, skiten toppar ju 230 (med kåpor...)ärliga med 85 hk...
den motorn var faktist rätt schysst då den var ganska lugn o sansad
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top