Skillnad på mito av olika årsmodell?

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Vad är det för skillnader från år till år på cagiva mito? Vill veta effekt ostrypt, toppfart och antal växlar för dem olika årsmodellerna. Mvh/Chrille
 
Tzr91 skrev:
Vad är det för skillnader från år till år på cagiva mito? Vill veta effekt ostrypt, toppfart och antal växlar för dem olika årsmodellerna. Mvh/Chrille

hade du tänkt bytt igen eller?
 
bara för aprilia har krånglat för andra gången nu så måste du inte byta? du har 2-takt då är det lite småproblem det är det oftast... även fast en del håller skit bra.
 
Powerade skrev:
bara för aprilia har krånglat för andra gången nu så måste du inte byta? du har 2-takt då är det lite småproblem det är det oftast... även fast en del håller skit bra.


köp yamaha så håller det länge :tummenupp
 
Att byta från aprilia till cagiva om det är mycket problem för dig är nog ganska fel , tar mycket längre tid med delar från cagiva.
 
Meen. Ville bara ha svar på mina frågor. Inte sagt nåt om att bya powerade och MAX :)
 
95 fick Miton den nyare designen, alltså 916-looken.
Sen tror jag det var 99 som den fick sex växlar istället för de sju som den hade innan. Är inte säker på om det var 99 eller inte, men tror det.

Här kan du kolla hur de olika modellerna ser ut:
http://www.bikepics.com/cagiva/mito125/

Hoppas att du blev lite klokare nu. :)
 
Är nästan 100% på att dom bytte till 6-växlad efter -97 och 1999 bytte dom fälgar på den också.

Min ostrypta cagiva Mito Ev-99 toppade 190km/h MÄTARFART vilket kanske är 165-170 riktiga Km/h.

Vill man strypa dom tex för en besiktning eller uppkörning så kan man lägga en bricka i avgassystemet innan ljuddämparen.

Nån här inne som äger min gamla Mito kanske? sålde den till sthlm.LMB 69X tror jag det var!röd med svart kåpglas, miniblinkers,ombyggd skylt mm mm
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top