Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tja, jag ligger i tankarna att köpa något billigt som nån vill bli av med så här på höstkanten, jag vill ha något större än 600, jag har haft några och tycker dom är för ettriga.. Har provkört en gixxer750 från mitten av 90talet.. Men har inte släppt tankarna på en 900cc, så tankar om allt det uppskattas..marcus nilsson skrev:JAg har en blade -94 nu och hade en gsxr -99 förra året. JAg har lite att jämföra vad vill du veta exakt?
DisqoBizkit skrev:Tja, jag ligger i tankarna att köpa något billigt som nån vill bli av med så här på höstkanten, jag vill ha något större än 600, jag har haft några och tycker dom är för ettriga.. Har provkört en gixxer750 från mitten av 90talet.. Men har inte släppt tankarna på en 900cc, så tankar om allt det uppskattas..
kanske om en 900cc blir mycket större osv, jag tycker 750 var liksom lagom biffig..
(jag är bara 172cm)
DisqoBizkit skrev:Å, fan ja jag skall nog köra mest gata eller bara gata igentligen..
Ja, jag får nog ta och prova en fireblade 900cc innnan jag bestämmer mig..
Tack skall du ha mannen!
Ok, det var bra att veta!marcus nilsson skrev:Det är lungt, bra att jag kunde hjälpa till! Ska du köpa en cbr så är det väl modeller 94 och framåt och gsxr 96 och framåt
De äldre gsxr:en är en bra cykel men de är väldigt tunga typ 215 kg eller nåt.
Ev så ska jag sälja min cbr snart, men har inte bestämmt mig än beror på om jag ska köra sp250 eller rookie600 nästa säsong.
DisqoBizkit skrev:Ok, det var bra att veta!
Jag har ögonen på en Gixxer 750 -96 får jag den för nåt skambud så tar jag den antagligen!
Vet du något om effekten föressten, jag kollade lite på tyska siter och såg att det stod 74 kw på många, men killen jag skall köpa av har uppgett 94kw även i fall det står 74kw i reg beviset? Det fanns en 96 som hade 94kw på nätet men där hade dom skrivit att det var en "srad".. Nån aning?
marcus nilsson skrev:Det är 94 kw som är den riktiga effekten, det måste ha varit så att den har sålts i strypt original i en del länder! JAg upptäckte me det när jag letade hoj till brossan. I 96-97 ska det vara 130-135 kusaroch i 98-99 kom insprutning med runt 140
DisqoBizkit skrev:Okaj, nice..
Ja ja, hoppas nu det blir en lån lång höst så jag kan busa lite innan jag nattar hojen för vintern om jag köper den!!![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |