skillnad mellen lv-reg och e-reg ?

  • Thread starter Thread starter aso
  • Start date Start date

aso

its not what you got its how you use it
Gick med
7 Jul 2004
Ort
Västerås
Hoj
nej men två trasiga bilar
Som rubriken säger vill jag veta vad skillnaden
Är ute och letar objekt och gamla endurohojar ligger ju hyffsat i pris.
 
Registrering

Om jag inte har fått det om bakfoten så innebär enduroreg att du endast får köra till och från bana/träning/tävling om du har en tävlingsliscens, Annars får du inte köra på allmän väg, endast på motorbana. Har jag fel så rätta mig... :confused:
Mvh Bula
 
Bula Motard skrev:
Om jag inte har fått det om bakfoten så innebär enduroreg att du endast får köra till och från bana/träning/tävling om du har en tävlingsliscens, Annars får du inte köra på allmän väg, endast på motorbana. Har jag fel så rätta mig... :confused:
Mvh Bula

Korrekt...Ska den E-reggas, måste du oxå ha godkända lysen + bromsljus, samt enduro däck..Så i slutändan är det nog bättre med lv-regg!


EDIT: Inte bara enduro däck, alltså dom måste vara godkända för LV, och därför funkar inte crossdäck osv
 
ktm hoj

aso skrev:
Som rubriken säger vill jag veta vad skillnaden
Är ute och letar objekt och gamla endurohojar ligger ju hyffsat i pris.


kika på en ktm exc den är ju en cross hoj som är lv reggad.
kolla tilläggs infon till en sån. Den har massa egna dispenser å saker.
Sen vet nog bilprovningen bra vad alla de sakerna betyder och innebär.

ciao
 
Ta en LV reg hoj och ta bort blinkers, bromskontakt på handtaget, hastighetsmätare, Ta bort kontrollampa för helljus så har du en E-reg hoj.
Sen tillkommer bullerkrav som kan vara svårt med en del endurohojar att uppfylla.
 
motardnisse skrev:
Ta en LV reg hoj och ta bort blinkers, bromskontakt på handtaget, hastighetsmätare, Ta bort kontrollampa för helljus så har du en E-reg hoj.
Sen tillkommer bullerkrav som kan vara svårt med en del endurohojar att uppfylla.

95db tror jag det är på enduro samt på crossbanor. Och det är väll inte så svårt att uppfylla? I vilket fall som helst, så är det bara köpa en ny FMF dämpare då (finns specialare för sånt) som dämpar din hojj till enduro laglig db
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top