Skillnad GSXR750-00 och R1-00?

Janne L-P

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
GSXR1000
Hej!
Nån som har erfarenhet av dessa två? Vilken av dem har mest extrem körställning? Själv så känner jag typ ingen skillnad efter att ha hoppat fram o tillbaks på dem..

Om inte annat så är det ingen bra förstahoj nånn av dom om du tänkte i dom banorna....

//jaG

Janne L-P skrev:
Hej!
Nån som har erfarenhet av dessa två? Vilken av dem har mest extrem körställning? Själv så känner jag typ ingen skillnad efter att ha hoppat fram o tillbaks på dem..

Zeb_Macahan skrev:
Om inte annat så är det ingen bra förstahoj nånn av dom om du tänkte i dom banorna....

//jaG
Hahaha.. ska killen säga som hade en gsxr 750 som första hoj..

Annars så tycker jag att gixxern har värre körställning.. men då har jag bara kört gixxer 600 o 750 -97

Nya hojen är rena bekvämlighetsvarianten jämfört med R1an faktiskt.... men känns större... olika saker iofs.

ang förstahoj.
den skrämde mig ett par gånger, hade nog faktiskt haft lika kul på en SV650.

Görs ikväll?

//jaG

Maverick skrev:
Hahaha.. ska killen säga som hade en gsxr 750 som första hoj..

Annars så tycker jag att gixxern har värre körställning.. men då har jag bara kört gixxer 600 o 750 -97

Är väl ingen större skillnad, är du ny på hoj så är ställningen extrem på båda, men för ändamålet dom är byggda dvs aktiv körning så är körställningen på iallafall gixxern perfekt...

Varför skulle inte du ha några blinkare förresten?

//jaG

WASP skrev:
Är väl ingen större skillnad, är du ny på hoj så är ställningen extrem på båda, men för ändamålet dom är byggda dvs aktiv körning så är körställningen på iallafall gixxern perfekt...

Zeb_Macahan skrev:

//jaG

Fattar inte varför de är sånt tjat om att R1:an inte skulle passa som första hoj.. :confused:

Jag har en R1 -01 som första o har kompisar som har haft som första hoj.. körde till o med upp på min R1:a..

Så de är väl inga problem så länge man tar de lungt i börja o känner sig fram med cykeln..

Mvh Tomas

Tompaelias skrev:
Fattar inte varför de är sånt tjat om att R1:an inte skulle passa som första hoj.. :confused:

Jag har en R1 -01 som första o har kompisar som har haft som första hoj.. körde till o med upp på min R1:a..

Så de är väl inga problem så länge man tar de lungt i börja o känner sig fram med cykeln..

Mvh Tomas
Det är väl inte så konstigt att det är tjat om det. Är väl bara o titta på olycksstatistiken, det är ju inte optimalt att ha en sådan oförlåtande hoj som första hoj. Sen att det finns folk som klarar av att köra dom från början säger jag inget om, finns många som kan klara av att behärska sig, men bevisligen väldigt många som inte kan också. Därav tjat om att det inte är lämpligt med värstinghojar som första hoj.

folk fattar inte det här helt enkelt.

Frågan är ju ganska underlig med, provkör bara.
Båda är supersporthojar som klarar det de är byggda för, ingen av dem lär kallas bekväm antar jag även om det finns värre.
Skule jag köpa hoj var det definitivt 100 andra saker jag vore mer intresserad av så fort jag bestämt att jag skulle ha sporthoj och inte nåt annat.

Felet med vissa är att de tror sig kunna behärska hojar. De kan säkert köra, men har inte nog med erfarenhet att i vissa situationer undvika olyckan, utan får panik och olyckan sker.

Tompaelias skrev:
Mvh Tomas

Hello! Körde du upp på en R1:a? Gick det bra eller hade du svårt med garagen och slalombanan? (jepp, en seriös fråga)

IO skrev:
Hello! Körde du upp på en R1:a? Gick det bra eller hade du svårt med garagen och slalombanan? (jepp, en seriös fråga)

Jepp jag körde upp på min R1:a..

De är faktist lättare än man kan tro, sporthojar har ju sämre svängradie än tex touring eller kåplösa hojar så man får ju en större "garage yta" o vända på så de blir ju lättare o hålla balansen på cykeln än om man har en snävare sväng.. tyckte iallafall jag, testade några olika hojar innan jag bestämde mig för att köra på min egen..

Sen i konbanan så är de ju samma sväng för alla så där förlorar man lite tid men tar igen den på vägen tillbaka.. :)

Tompaelias skrev:
Jepp jag körde upp på min R1:a..

De är faktist lättare än man kan tro, sporthojar har ju sämre svängradie än tex touring eller kåplösa hojar så man får ju en större "garage yta" o vända på så de blir ju lättare o hålla balansen på cykeln än om man har en snävare sväng.. tyckte iallafall jag, testade några olika hojar innan jag bestämde mig för att köra på min egen..

Sen i konbanan så är de ju samma sväng för alla så där förlorar man lite tid men tar igen den på vägen tillbaka.. :)

Hehe, flott. Vad sa kontrollgubben om att du kom med en R1:a då? Jag hade nämligen en polare som skulle köra upp på en Gixxer 750 och han kom inte runt konerna på banan. Jag har inte testat själv, jag körde upp på en Intruder 800 (då tog kromet i vid vändningen =)

IO skrev:
Hehe, flott. Vad sa kontrollgubben om att du kom med en R1:a då? Jag hade nämligen en polare som skulle köra upp på en Gixxer 750 och han kom inte runt konerna på banan. Jag har inte testat själv, jag körde upp på en Intruder 800 (då tog kromet i vid vändningen =)

Kontrollgubben tyckte att hojen var snygg..
Åkte dit med Devils high pipe, mini blinkers och liten plåt.. :)

Farsan har en Intruder 800, testade köra med den också men de kändes vinglig.. men vet inte om han har org styre på..

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti