Har börjat fundera kring skidresa och försöker hitta en bra kompromiss som ger
1. Lättillgänglig lössnö till pappa
2. Trevlig pist till mamma
3. Barnvänlig pist och kort transfer till lillkorv...
När lillkorv var liten var vi ett par år till Engelberg eftersom han ändå var för liten för att ha några större behov när det gällde skidåkningen. Nu när han börjar bli i en ålder då han vill lämna de minsta barnbackarna börjar det bli dags att kompromissa lite...
Av en kollega fick jag tipset Flims/Laax som ligger i Schweiz som har relativt kort transfer från Zürich vilket gör det möjligt att flyga reguljärt. Det skall vara rätt snälla backar med stora snöfält mellan där jag kan få lite lössnösvängar...
Är det någon som varit där och har några reflektioner? Är det i byn Flims som man bor bäst eller är det hugget som stucket när det gäller vilken av byarna man bor i? Flims, Laax & Falera..
Är det någon som har något bättre alternativ på alport som ger följande:
1. Kort transfer som kan ordnas själv, helst tåg eller buss
2. Lättillgänglig lössnö
3. Snällare pister till damerna och lillkorv.
1. Lättillgänglig lössnö till pappa
2. Trevlig pist till mamma
3. Barnvänlig pist och kort transfer till lillkorv...
När lillkorv var liten var vi ett par år till Engelberg eftersom han ändå var för liten för att ha några större behov när det gällde skidåkningen. Nu när han börjar bli i en ålder då han vill lämna de minsta barnbackarna börjar det bli dags att kompromissa lite...
Av en kollega fick jag tipset Flims/Laax som ligger i Schweiz som har relativt kort transfer från Zürich vilket gör det möjligt att flyga reguljärt. Det skall vara rätt snälla backar med stora snöfält mellan där jag kan få lite lössnösvängar...
Är det någon som varit där och har några reflektioner? Är det i byn Flims som man bor bäst eller är det hugget som stucket när det gäller vilken av byarna man bor i? Flims, Laax & Falera..
Är det någon som har något bättre alternativ på alport som ger följande:
1. Kort transfer som kan ordnas själv, helst tåg eller buss
2. Lättillgänglig lössnö
3. Snällare pister till damerna och lillkorv.