Skicka paket till USA

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Nån som kan tipsa mig om nåt bra transportföretag som billigt kan leverera ett par kolfiberljuddämpare till USA? Har ingen vikt just nu, men det lär röra sig om ett par kilo. Säg tre kilo.
Kollade UPS, å de ska ha ca 1300:- :kocko
Vårt eget ärofyllda Posten ska ha kring 400:-, men det är heller inte å leka med... Tips anyone?

Paketet ska från Umeå (907 40) till Colorado Springs (809 18).

fart freak skrev:
Jetpak kanske kan vara ett alternativ eller DHL

Inte DHL.. Dom suger så hårt. Skickar en hel del paket, och det blir alltid strul med DHL. Nu senast hade dom bort en massa paket som sedan var trasig när dom kom fram, och nu vill dom inte kännas vid att något gått knas.. Bojkotta DHL!!!!

Reb0

Octofinger skrev:
Nån som kan tipsa mig om nåt bra transportföretag som billigt kan leverera ett par kolfiberljuddämpare till USA? Har ingen vikt just nu, men det lär röra sig om ett par kilo. Säg tre kilo.
Kollade UPS, å de ska ha ca 1300:- :kocko
Vårt eget ärofyllda Posten ska ha kring 400:-, men det är heller inte å leka med... Tips anyone?

Paketet ska från Umeå (907 40) till Colorado Springs (809 18).
400 är ju billigt, tror inte du hittar något billigare. Jag skulle inte ens bära paketet till posten åt dig för 400 :D

400:- är faktiskt ganska billigt som någon annan skrev. Tror inte du hittar billigare...

Långa farbron skrev:
Har du snott Jackes avatar :hihi
:va
Inte vad jag vet...

Lutar nog åt att använda Posten ändå. Det är ganska lätt å lämna in paketet där. Alla andra har bara obskyra adresser i utkanterna av stan, å jag har ingen bil...
Med tanke på vad UPS skulle ha så ligger nog 400:- helt ok i pris.

Får man vara lite nyfiken och fråga varför du ska skicka ett par ljuddämpare till USA?

De bör ju vara bra billiga för att det ska löna sig... :va

Lugn skrev:
Får man vara lite nyfiken och fråga varför du ska skicka ett par ljuddämpare till USA?

De bör ju vara bra billiga för att det ska löna sig... :va
Är en kille som vill köpa ett par begagnade utan allt för stora krav på att de ska va i bästa skick. Jag har ett par ART bolt-ons som jag tänkte sälja billigt. Det är en mindre spricka i en av dem.
Jag har ett beg D&D fullsystem med CF-slipons på väg från USA från en annan kille så jag har ingen användning för mina egna nu. Får bara hoppas att jag får dem igenom besiktningen. D&D har rykte om sig att vara rätt högljudda. Hade dock 102dB på mina ART, så de var inte precis diskreta de heller. :rock
Tänkte kränga dem för runt $150...

Ismannen skrev:
Kolla med TNT, dom är nästan lika stor som Fedex.
Haha!
TNT skulle bara ha ca 2700:- för det... :lol

Octofinger skrev:
Är en kille som vill köpa ett par begagnade utan allt för stora krav på att de ska va i bästa skick. Jag har ett par ART bolt-ons som jag tänkte sälja billigt. Det är en mindre spricka i en av dem.
Jag har ett beg D&D fullsystem med CF-slipons på väg från USA från en annan kille så jag har ingen användning för mina egna nu. Får bara hoppas att jag får dem igenom besiktningen. D&D har rykte om sig att vara rätt högljudda. Hade dock 102dB på mina ART, så de var inte precis diskreta de heller. :rock
Tänkte kränga dem för runt $150...

OK. För att svara på din fråga så låter 400 SEK ganska rimligt i mina öron. Är det inklusive försäkring?

400:- för ett paket till USA med ljuddämpare i. Det låter skit billigt i min värld.

Lugn skrev:
OK. För att svara på din fråga så låter 400 SEK ganska rimligt i mina öron. Är det inklusive försäkring?
Det är oförsäkrat. Enklaste billigaste paketet över dammen.

Qwerty skrev:
400:- för ett paket till USA med ljuddämpare i. Det låter skit billigt i min värld.
Kanske det är... Dock blir frakten ca 25% av kostnaden. Var väl snarare det jag tyckte var lite illa. Bättre än TNT's 2700:- iaf. :)
Dämparna är ju kolfiber så de väger nästan inget alls. Nåt kilo styck bara.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT