SKF bakhjulslager var hittar man det

Toya

Med Lem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
Aprilia Touno V4
Jag skall byta bakhjulslager på min Yamaha Thunderace YZF -98 .Det sitter två KOYO 6028rk dim yterdiam 52 innerdiam 28 bredd 12 .Det till ryckutjämnaren har jag hittat.Vet ngn vilka SKF lager som skall sitta där det verkar vara samma dim på dom flesta nyare sporthojar R1,R6 GSX-R osv.Jag har kollat LELLES katalogen men den stämmer inte

kolla här och välj "detailed search" till vänster.
kan kolla i systemen om vi har liggande sånna i göteobrg. om inte så har momentums lagersystem i sverige och jag kan fixa till 35% rabatt iaf...

http://www.skf.com/portal/skf/home/products?newlink=first&lang=en€€

Det verkar inte vara ett standardlager, så du får helt enkelt gå till yamma åf och pynta upp ett hutlös summa för dom.

momentum

Jag säger då bara det, Momentum
Momentum i Gävle fixade lagrena till en polares hoj, mc firman i stan skulle ta sig en vecka o det hade han inte tid med.
den service som vi fick på momentun med att hitta lager
och att få hem lagrena, var helt grymt bra, :tummenupp

Går det inte att få fram en skf beteckning det måste ju vara ngn som har hittat rätt lager

Varför hänger du upp dig just på Skf? Det finns typ 10 andra fabrikanter som är minst lika bra.

Ta med dig lager och / lr mått till t.ex Jacking, Rotera (Täby) lr liknanade så får du hjälp. Momentum finns väl i sundbyberg tror jag.

Har du tur hittar du på www.kullager.se

Hade jag haft en Skf "bibel" hade jag kunnat hjälpt dig men har tyvärr ingen hemma.

Rs lager som nämnt ovan är det du ska ha (tycker jag). 2Rs står för dubbla gummitätningar. C3 behövs inte på något hjullager men är det de enda du får tag på är det absolut ingen nackdel. C3 & c4 är höghastighetslager t.ex för ramlagring. När du ändå håller på så köper du nya packboxar och slår i oxå.

Last edited:
Varför hänger du upp dig just på Skf? Det finns typ 10 andra fabrikanter som är minst lika bra.

Ta med dig lager och / lr mått till t.ex Jacking, Rotera (Täby) lr liknanade så får du hjälp. Momentum finns väl i sundbyberg tror jag.

Hade jag haft en Skf "bibel" hade jag kunnat hjälpt dig men har tyvärr ingen hemma.

Rs lager som nämnt ovan är det du ska ha (tycker jag). 2Rs står för dubbla gummitätningar. C3 behövs inte på något hjullager men är det de enda du får tag på är det absolut ingen nackdel. C3 & c4 är höghastighetslager t.ex för ramlagring. När du ändå håller på så köper du nya packboxar och slår i oxå.

Ett av de två lagrena var märkt C3 i bakhjuket så då var jag inne på att båda kanske behövde vara C3. :)

I en gammal koyo katalog så var 2RS "bra" mot vatten och Rk var "utmärkt" men när jag frågade de som sålde lagrena så hade de endast 2Rs och ville inte kännas vid att det skulle finnas något ännu bättre. Katalogen jag hade var 10-15 år gammal så jag har ingen anledning att tvivla. :)

Anledningen till att jag vill ha skf är för vi har skf lager på jobbet.Och jag beställde från jobbet men det var fel för jag hade kollat i LELLES katalogen men det står fel i den även R1,R6 och GSR-R modellerna verkar vara samma dimesioner så dom är fel angivna i katalogen också

Last edited:
Rullex i Nyköping. Värt att testa, hur det är med SKF vet jag inte men jag köpte lager där.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back