Skenförsäkringar och gnällspikar

Status
Ej öppen för fler svar.

robeen

jag har en egen bana i stan
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
K1200R
Ett satans gnäll! :4skrika om skenförsäkringar hela tiden. Många gånger när jag försäkrat har jag rådfrågat med försäkringsbolagen, och det behöver inte vara fel att försäkra på t.ex. någon annan familjemedlem, se bara till för ditt eget bästa att försäkringen även gäller med dig som förare. Och teckna eventuella tillägg för att täcka in det. Köpa försäkringar är som mycket annat en förhandlingsfråga. Om nu t.ex. både far och son ska åka på hojen, varför skulle man välja något annat än det billigaste alternativet? Spela roll då om du kör 80% av tiden. Är det OK med försäkringsbolaget så är det OK!

Försäkringsbolagen vet vad dom sysslar med och det finns mycket att skylla sköhöga premier på. Skulle dom vilja finns det sätt att sätta stop för att man kan/vill teckna försäkring på någon annan. Tro inte at dom bryr sig om er, och tro inte att dom alltid kör med öppna kort, dom bryr sig om att tjäna pengar.

En uppenbar skenförsäkring kan säkert vara en väldigt bra affär för ett försäkringsbolag. Bara att hova in premien, när det väl händer något behöver dom inte ersätta. Inte ens vid stöld av hojen. Allt i försäkringen kan i princip ogiltigförklaras. Och vips finns det ytterligare en skenförsäkring att motivera premiehöjning med.

Man måste ju anta att ni som gnäller..

- betalar TV avgiften
- aldrig laddar hem film och musik
- aldrig åkt buss/tunnelbana utan att betala
- aldrig rökt heroin.. nej det var ett skämt :lol

osv osv..

Förresten orkar jag inte diskutera detta.. tycker bara ni är gnälliga :3freak

Håller med! Kritiken mot skenförsäkringar på sporthoj.com får ofta orimliga proportioner. Det man ska komma ihåg är att skenförsäkraren lurar ingen annan än sig själv!!!

Last edited:
visst lämna din åsikt utan att vara villig och lyssna på de oss andra...

Jag tycker det du säger är fel... för det drabbar mig som person och ekonomiskt.. och med tanke på att du verkar änndå vara rätt så insatt i ämnet och desutom saknar du ork så ska jag inte besvära mig med att förklara för dig... :fatta!

/En som lever på vatten och bröd under sommarhalvåret..

robeen skrev:

- betalar TV avgiften JA
- aldrig laddar hem film och musik NEJ
- aldrig åkt buss/tunnelbana utan att betala NEJ
- aldrig rökt heroin.. nej det var ett skämt :lol NEJ

Lägg upp en poll... :)

Det finns bra hjälmar o köpa på lidl i nästa vecka läste jag, pröva en sån så kanske försäkringen blir billigare till nästa år.

Om det är ok för försäkringsbolaget så är det ju ingen skenförsäkring.

En äkta skenare ställer hojen på mormor i burträsk.

100% av tiden är nog närmare verkligheten i de flesta skenförsäkrares fall. Att jag orkar... men sista "dö-skenförsäkrar-as-gnistan" har inte försvunnit. Kan inte nån starta spårtfjång.kåm med maxgräns på 21 år så slipper man allt sånt här jävla elände om och om och om och om igen.

robeen skrev:
Spela roll då om du kör 80% av tiden.

Försäkringsbolagen är väldigt medvetna om detta nu så om någon vill skenförsäkra så är det väl upp till den personen att göra det.

När det sen händer något så utgår ju ändå ingen ersättning som belastar oss andra...
( knappt man får ut nåt när man är helt rätt försäkrad heller för den delen )

- betalar TV avgiften
- aldrig laddar hem film och musik
- aldrig åkt buss/tunnelbana utan att betala
- aldrig rökt heroin.. nej det var ett skämt :lol

Jag betalar TV avgiften
betalar alltid bussen
aldrig rökt heroin
förvisso laddar jag hem musik/film
men jag pyntar MIN försäkring på MIN hoj
(du bor hemma vid mamma va)

Klart som fan att det gnälls hela tiden, såna som du drar ju igång debatten gång på gång. Håll snattran om skenandet så slipper vi de här diskussionerna! :4skrika

De enda de belastar är i den åldersgruppen där personen i fråga har sin skenförsäkring... "mormor i burträsk." kanske ligger i åldersgruppen... 1935?
Tvivlar på att de drabbar dig... iaf inte just nu. :fatta!

:tungan

Jag inser att jag är en av de som gnällt mest o värst, ändå bryr jag mig inte så jävla mkt. Däremot blir jag så jävla :6surkart och :mad: när en del inte fattar vad en skenförsäkring är.

Många gnäller som sagt om skenförsäkringar, men det gnälls aldrig om att vi alla får betala för varandras krascher m.m. Varför ska jag behöva betala extra för att någon annan kraschar 2 R1:or om året! :va Dags att införa försäkringar baserade på individen, då kanske även olyckorna blir färre.

\Masonit

Masonit skrev:
Många gnäller som sagt om skenförsäkringar, men det gnälls aldrig om att vi alla får betala för varandras krascher m.m. Varför ska jag behöva betala extra för att någon annan kraschar 2 R1:or om året! :va Dags att införa försäkringar baserade på individen, då kanske även olyckorna blir färre.

\Masonit
Andra gången blir det betydligt dyrare om man är vållande.

Att evaluera förare kostar pengar och har tidigare konstaterat är omöjligt. Ett ev. test säger antagligen inte mer än uppkörningen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP