dOLKO
Erfaren
[YOUTUBE-ID]KmKdA6L_MWk&feature=fvw[/YOUTUBE-ID]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den här är inte så liten heller, dessutom med riktiga jetmotorer. Kommer inte ihåg hur mycket den kostade men dyr rök blev det.
När jag var på modellflygveckan i Luleå var det en norrman som störtade en svindyr jetkärra asfalten...
Störtkul hobby det där, jag totalade bara en trainer under min tid, en tusenlapp ungefär, men många hade ju egenbyggen som hade kostat mer i pengar, men framförallt i tid.
sista uppvisningen jag var på kraschade en gubbe sin trainerkärra först och avslutade därefter med att krascha en svindyr skalakärra direkt efter. Det var bra ryt i den maskinen.. en stund i alla fall.
När går gränsen för ett modellplan att vara ett modelllplan? Är pilotlösa plan modeller också?
Var jag den enda som hade tyckt det var skoj om hans fingrar hade spridits likt prinskorvar?
Det där har diskuterats när världsrekordet i långflygning för modellflygplan skulle slås, det var någon som tyckte att all världens militära UAV-plan skulle få delta, problemet var bara att dom inte på långt när hade den räckvidd som krävs.
Den som i dag innehar rekordet är ett relativt traditionellt modellplan med en liten dieselmotor
sista uppvisningen jag var på kraschade en gubbe sin trainerkärra först och avslutade därefter med att krascha en svindyr skalakärra direkt efter. Det var bra ryt i den maskinen.. en stund i alla fall.
När går gränsen för ett modellplan att vara ett modelllplan? Är pilotlösa plan modeller också?
Länk? Låter otroligt att den skulle fixa det i kamp med diverse HALE-UAV:er.
Länk? Låter otroligt att den skulle fixa det i kamp med diverse HALE-UAV:er.
Jag betvivlar att dom har soppa nog för att flyga över atlanten, till det använder man nog sateliter istället.
Men slutar inte nationellt luftrum en bit upp?Sisådär 40 timmars endurance i några hundra knop... småflygplanen kan garanterat slänga sig i väggen om de stora pojkarna mot förmodan skulle få för sig vara med och leka.
Jag har för mig att det pratats om non-stop från bas i USA till Afghanistan. Kan dock inte tänka mig att det gjorts, de juridiska aspekterna borde vara oöverstigliga. Dock är det mycket juridik som inte är så oöverstiglig om man ger blanka fan i den och föreslår alla som gnäller att ta upp det med hangarfartygsgruppen när den kommer fram, så man vet aldrig...
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |