Skambud på huset

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Man upphör inte att förvånas...
Vi har vårt radhus till salu. Vi har medvetat lagt priset lågt för att bli av med det snabbt.Vi har begärt 295 000kr. Idag hade vi en intresserad spekulant. Snacka om att jag tappade hakan när han bjöd 200 000kr!!! :kocko Det är en sak om huset var till salu för 1 295 000. Men inte fasiken prutar man ner priset med en tredjedel..? Ni kan ju själv gissa om vi släpper det för 200 000. NOT!!!! :5sure

Är väl aldrig fel att lägga skambud. Lite av köparens marknad nu. Är väl inget att hetsa upp sig för, antingen säger man ja eller nej. I omvänd situation skulle ju antagligen säljaren va :kocko som tror han kan få hur mycket som helst för ett radhus.

exiteme skrev:
Vi har vårt radhus till salu. Vi har medvetat lagt priset lågt för att bli av med det snabbt.Vi har begärt 295 000kr. Idag hade vi en intresserad spekulant. Snacka om att jag tappade hakan när han bjöd 200 000kr!!! :kocko Det är en sak om huset var till salu för 1 295 000. Men inte fasiken prutar man ner priset med en tredjedel..? Ni kan ju själv gissa om vi släpper det för 200 000. NOT!!!! :5sure

Ett radhus för 295.000 ??? :va , vad är haken, ett ruckel eller är 5m2 stort ??

Shit asså, här i sthlm får man inte ens ett fallfärdigt torp för EN MILJON, inte ens om det ligger granne med bana3 på arlanda så säljs det under Miljonen! :huvet

/Nitrous

Ps. Åter till ämnet, det var ett riktigt skambud. Men är man inte desperat som köpare så gör man så :tummenupp

I detta fallet är det köparen som är kokko. Husen på samma område säljs för priser som ligger mellan 375 000-550 000. Men vi vill bli av med vårt snabbt, eftersom vi köpt hus..
Vi lägger ett motbud på 294 999 :rolleyes:

Nitrous skrev:
Ett radhus för 295.000 ??? :va , vad är haken, ett ruckel eller är 5m2 stort ??

Nope. Huset är på 123kvm. Vardagsrummet ar skithäftigt med 4 meter i takhöjd :tummenupp

Last edited:
ack ack ack..
snälla nån.. om någon lägger ett skambud så säger man ja eller nej och ger ett mot bud eller står fast på priset.

Men okej o dra ner 1 /3 på priset verkar ju inte så seriöst gjort.. :va

exiteme skrev:
Vi har vårt radhus till salu. Vi har medvetat lagt priset lågt för att bli av med det snabbt.Vi har begärt 295 000kr.

Du skall inte upphöra att förvånas..
När jag hade min lgh ute till försäljning för några år sedan så kom det en idrottssnubbe med hela familjen inkl mamma och pappa i släptåg.
Kyl/frys var för gammalt, golven förstörda och i fel färg, väggarna sneda, badrummet omodernt.. ja allting var fel!! Efter visst hummande klämde de ur sig att "de kunde överta lgh.. Till priset 0 kr.. :kocko detta för en lgh värderad till 175KKr (lgh hade en reparationsfondfond på 19000:-). Jag bad dem dra åt.... :mad::mad::mad:...
Sålde den sen mot en hygglig peng.
Till historien hör att en surkärring till brf-ordförande snodde min hyrda p-plats trots att mitt hyresavtal formellt aldrig sagt upp, och avgiften erlagts varje månad. Anledningen? Jag behövde den ju inte, det stod ju aldrig nån bil där! Självklart, jag hade ju flyttat och bodde på annan plats och lgh stod tom 4 mån i väntan på försäljning..
Ett gott råd - undvik de avundsjuka surkarten i HSB..:6surkart

Nu är ju jag ingen försäljare direkt, men hade det inte varit bättre att lägga priset något högre, för att lämna prututrymme för halvskamliga bud, typ 330/350 lax eller så? Kan ju lägga till "diskuteras vid snabb affär" eller nåt.
Fast med tanke på ditt fysiska tillstånd för tillfället det kanske det är förenat med livsfara att komma med synpunkter som kan låta kritiserande :tungan ;)

håller iofs med om att 2-hundringen var ganska skamligt.

Gulsnabbtrajja skrev:
Är väl aldrig fel att lägga skambud. Lite av köparens marknad nu. Är väl inget att hetsa upp sig för, antingen säger man ja eller nej. I omvänd situation skulle ju antagligen säljaren va :kocko som tror han kan få hur mycket som helst för ett radhus.

Ursäkta? Köparens marknad? Med dagens ränteläge så skulle jag vilja säga att det är helt tvärtom.

Men visst, skambud lägger man ju själv, nån gång ibland får man nåt riktigt billigt :banana

Skalman skrev:
Fast med tanke på ditt fysiska tillstånd för tillfället det kanske det är förenat med livsfara att komma med synpunkter som kan låta kritiserande :tungan ;)
.

Vad hundan menar du karl??? Kom hit så ska jag ge dig en snyting! Jag är faktiskt lugn i temperamentet. Tycker jag själv. Maken som skaffat öronproppar och numera gömmer sig i garaget håller med... :rolleyes:

Shit asså, trehundra kakor... Kan du inte beama upp det hit så får du lite dricks på köpet. Radhuset jag är spekulant på är mindre än ditt och den galna budgivningen är uppe i två miljoner nu,,, *kräääk*

rainman skrev:
Ursäkta? Köparens marknad? Med dagens ränteläge så skulle jag vilja säga att det är helt tvärtom.

Men visst, skambud lägger man ju själv, nån gång ibland får man nåt riktigt billigt :banana

Det är alltid köparens marknad, ingenting är värt mer än vad någon är beredd att betala för det.

enhjuling skrev:
Det är alltid köparens marknad, ingenting är värt mer än vad någon är beredd att betala för det.
Självklart är värdet aldrig mer än vad nån vill betala.
Men generellt så är det säljarens marknad när ränteläget är som det är, säga vad man vill, men inte ens här i lilla örebro så slutar många husaffärer på begärt pris, varför? jo, det finns fler spekulanter än säljare, så att det ALLTID är köparens marknad, det stämmer icke!

exiteme skrev:

Gud vad bra priser ni verkar ha där nere.. :huvet
Finns det mycket jobb?
Kanske dax att flytta... :rolleyes:

exiteme,,, blev du förnärmad eller förbannad när han/de prutade så skamlöst?

det är ju klart att man måste få slänga iväg ett skambud, framförallt så kan man känna av "säljarens" reaktioner...kan vara en bra måttstock på hur pass "fort" någon vill bli av med saker/ting.

ha bara is i magen, av erfarenhet så vet jag att man aldrig tjänar på att sälja en bostadsrätt/hus för snabbt. vänta hellre lite till å tjäna 100.000:-

-men faan,, äre så billigt med radhus i malmö???
jag bor i en turklägenhet för 1.2 miljoner utanför city i stockholm
ge mig jobb där nere! :kär

Har med råkat ut för det där. Mest är det folk utan pengar som skambudar så hårt för att få en lägenhet/radhus att eventuellt passa deras begränsade ekonomi. 295kkr är fan inga pengar för ett sådant radhus, här får man ett dylikt för minst det dubbla.. om man har tur.

Marknaden, marknaden marknaden..

Iceman1975 skrev:
Gud vad bra priser ni verkar ha där nere.. :huvet
Finns det mycket jobb?
Kanske dax att flytta... :rolleyes:

Hörde i helgen på radion att det finns schyssta hus till salu i Norrlands inland för en hundralapp.. :skrämd.. och de går INTE att sälja ändå....inte ett jobb på mils avstånd.
I Fjollträsk BÖRJAR villapriserna på 2.5 mille..
Inga jobb = billiga bostäder..

Här inne i anderstorp får man ge för ett hus på 200kvm mellan 500.000 & 1.5mille beronde på skick. Bostadsrätterna kostar max 200k och då är det inga radhus utan fristånde "villor" givetvis finns det radhus med men dom kostar bara 50k att köpa så här är det skit billigt, vill man pendla någon mil till jobb så flyttar man in i ett litet samhälle som har allt vad man behöver så köper man hus för 200-300k. Jobb fanns här innan nu är det dött med det :(

Med tanke på att produktionskostnaden på en ny villa börjar på ca. 15.000kr per kvm så kan det nog börja bli lönsamt att flytta bef.byggnader.

Med förutsättning att man hittar en tomt till rimlig peng ja.

heggeli skrev:
Med tanke på att produktionskostnaden på en ny villa börjar på ca. 15.000kr per kvm så kan det nog börja bli lönsamt att flytta bef.byggnader.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna