Skam den som ger sig!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Den 12:e Augusti var jag så duktig och la omkull min Yamaha MT-01 i ett dike i 90km/h. Trasig fotled, sönderskrapat knä och 10 veckor med gips blev resultatet.

I måndags åkte gipset av och doktorn tyckte "Det ser skitfint ut, bara ut och skutta omkring för att få tillbaka rörligheten i foten.". Sagt och gjort så ägnades måndagen och tisdagen att få tillbaka mesta möjliga rörlighet i foten.

Och så idag var det dags: premiärtur efter olyckan.

Finns väl inget bättre sätt att göra det på än att köra en likadan hoj som jag skrotade? Fick låna kompisens fullkittade MT-01 med Akra-helsystem och mina gamla Dymag fälgar plus en massa annat godis för en liten provtur. I samma vända fick jag även prova min nya AGV GP-Tech hjälm (grymt nöjd!).

Blev en kort sväng men gud så härligt det var. Kommer leva hela vintern på detta. :tummenupp

Summa summarum: Åka hoj är skitkul, trots riskerna!

Så länge man inte frontar en långtradare med hoj och får en dos spolarvätska över sig för att man råkade kleta ner chaufförens ruta så får man väl ta en och annan smäll mellan varven utan att tappa intresset.Skam vore väl annars. :kryckor :crash

Last edited:
Vet precis hur det känns att komma tillbaka efter gips, med allt elände med stela leder...kör hårt!

Att höra sånt värmer upp höst-rusket!

Välkommen tillbaka! :tummenupp

Tack för alla värmande kommentarer. :)

Härligt Viktor, din vinter kommer att bli skitlåååååång:tungan

Nejdå, den kommner flyga förbi. Ska fixa klart lite grejs på RC8:an så den är redo tills i Februari då vi tänkt till Spanien och köra lite. Sen har jag ju också Kawa-projektet att jobba med (och Suzukin...), så jobb finns det. :tummenupp

Härligt att vara tillbaka va?

Väldigt! :banana

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026