Skaffa en 80-tals-räser

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Detta började med att jag letar efter en hoj till min kompis och så kom köpsuget såklart.
Sen blev det inte bättre för att jag tittade på "bari bari densetsu" (Japansk anime från 80 talet med streetracing längs bergen med just 80tals hojar) Katana, cb750 och sådana godingar. Hittas lättast på youtube.

Så nu sitter jag här och planerar helgen för att titta på några hojar i närheten. Den som jag är mest sugen på är Honda VF750F MEN... efter lite efterforskning så har det låga priset på dessa maskiner sin förklaring med riktigt dåliga kamaxlar :(

Men bara titta in denna... Färgen, fälgarna Ja allt är ju så vackert http://www.blocket.se/helsingborg/Honda_VF_750_F_40554529.htm?ca=21&w=2

Lider VF1000 också av detta problemt?

När jag ändå är igång och ställer frågor så finns det någon annan hoj som jag kan ha missat inom 15,000kr Men vill att det ska vara helkåpa.

Leker också med tanken att spränga budgeten totalt för resten av detta året och köpa en CBX1000 men argumentet att köpa en sportig 80talare som man kan ta ut i tvivelaktiga väder är svårt att motivera då :gnissla

Gsx1100ef , FJ1100,VF1000R, CB1100R, CB1100F(ingen kåpa men cool ändå), FZX750, och alla original Turbohojar.

Förövrigt borde kammarna ha bytts ut för länge sedan på vf modellerna.

Varför inte bara köpa en CBX1000 för att du just vill ha den hur oförnuftigt det nu än må vara? :yoparty

JAA, det är rätta takter!

Självklart ska du köpa en 80-talare och varför inte VF:n?!
Det lilla jag förstått av VF:arnas kamproblem, var att det berodde på något med härdningen och att kammarna gick ner sig väldigt snabbt = De hojar som ännu finns i livet har inte klarat sig så långt utan att ha fått nya felfria kammar på garantin!

Har du väldit gott om pengar är den här schysst :
http://www.blocket.se/kristianstad/Kawasaki_GPZ_1100_Inj_39976935.htm?sa=1

Gsx1100ef , FJ1100,VF1000R, CB1100R, CB1100F(ingen kåpa men cool ändå), FZX750, och alla original Turbohojar.

Förövrigt borde kammarna ha bytts ut för länge sedan på vf modellerna.

Åh kommer ner en CB1100R ibland vid tydningesjön och det hade kunnat stå en naken fotomodel från Slitz :tuttar bredvid och jag hade inte sätt henne :tungan

JAA, det är rätta takter!

Självklart ska du köpa en 80-talare och varför inte VF:n?!
Det lilla jag förstått av VF:arnas kamproblem, var att det berodde på något med härdningen och att kammarna gick ner sig väldigt snabbt = De hojar som ännu finns i livet har inte klarat sig så långt utan att ha fått nya felfria kammar på garantin!

Har du väldit gott om pengar är den här schysst :
http://www.blocket.se/kristianstad/Kawasaki_GPZ_1100_Inj_39976935.htm?sa=1

haha den GPZ va inte dum men den modelen saknar något brotsätt från hästkrafter :)

mm Tänkte på det också fast vad jag har läst så skulle honda lite ha givit upp vf750 och erkänt sig besegrade för att sen gottgöra oss med Honda VFR750R

Har själv alltid varit lite svag för 80-talarna, speciellt färgsättningarna :yoparty

http://www.blocket.se/ostergotland/Yamaha_FZR_1000_40523013.htm?ca=10&w=3

Denna kvalar väl in i din budget? Ska gå att svänga med också har jag hört! :)

Hm de har jag inte ens tänkt på. Tanken va att jag ville hitta en Honda med just de racingfärgerna. Tycker om hur de skriver in Genesis på sidan samma som på VF där det står Interceptor. Kanns lite töntigt att säga det med det ger en grym coolhets faktor som tar en tillbaka till Nintendo och Sega barndomen :D

är kawazaki ZXR (400 eller 750) och honda VFR 400 för nya?, varför inte en 2-takt annars slå till på en gammel RD500 eller någe :tummenupp

FZX750 är den kåplösa streetfightermodellen. FZ750 är den mer eller mindre påklädda 80-tals racern.

är kawazaki ZXR (400 eller 750) och honda VFR 400 för nya?, varför inte en 2-takt annars slå till på en gammel RD500 eller någe :tummenupp

Varför tjöpa en RD 500 när man kan få minst 10 andra 80-talare för samma slant... ;)

Ska man kursa en 80-tals FZR1000 så välj en 89. 87:an o 88:an hade en helt annan gjutjärnskonstruktion och var 10 hästar svagare.

Varför tjöpa en RD 500 när man kan få minst 10 andra 80-talare för samma slant... ;)

För att det är minst 10 gånger häftigare :yoparty minst 10 andra var väl lite överdrift, sett dem för runt 30 lax sådär, får inte nån fin hoj för 3 lax tror jag inte

Tycker Katanan är snygg men den är rätt så dyr men jag tror man får igen pengarna om man säljer den

VFR400 är riktigt snygga och ser precis ut RC30. tyvärr är de inte så lätta att hitta. RD500 är gryma men dyra. då köper jag hellre en cbx1000

Nu ska jag iaf köra och kolla på en honda vf1000 :banana

Jag tycker cbx750 är hetare än vf750, på alla sätt och vis, bra står dom i pris också, har bättre rykte, snyggare, osv..

Måste bara lägga in ett par bilder på hojen som grundlade mitt mc-intresse då jag 4 år gammal fick hänga med farsan fram & tebax till postlådan sittandes på tanken till hans VF1000R -84:tummenupp:D
Just en R ligge väl lite utanför budget men man kan kanske snickra ihop några andra kåpor till en F...

honda vf1000r.jpgHonda V4.jpgVF1000.jpg

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...