Inlägg: 1
Vet inte om jag skriver i rätt avdelning nu, men har ett problem. Anlitade ett fraktföretag att frakta hem en motorcyke jag hade köpt. Frakten bokades snabbt och enkelt och nån dag senare dök motorcykeln upp. Tyvärr hade dom skadat den på flera ställen. Ägaren till fraktfirman tyckte det var tråkigt att det hade blivit skador men lovade att ersätta. Jag pratade med en lackfirma om jobbet och fick ett pris för att reparera motorcykeln. Vidarebefodrade priset till fraktfirman och dom OK förslaget. Sen har det inte hänt så mkt, har stött på nästan dagligen i 2 månader och får till svar att han ska kolla upp det och höra av sig, sen hör jag inget. Gör samma sak igen och svaret blir det samma. För en månad sen fick jag en kreditfaktura på mail och med den summan vi hade kommit överens om, stog 10 dagar på den. Ingen ersättning ännu! Har hållit på i 2 månader nästan dagligen med det här men dom verkar bara skita i det, fruktansvärt oproffsigt och dåligt skött. Jag betalar för frakt och får hem en skadad motorcykel. Och det är en firma och ingen privatperson. Hur går jag vidare med det här? Kan jag göra nått?
Citera+ Citera
Svara
Vet inte om jag skriver i rätt avdelning nu, men har ett problem. Anlitade ett fraktföretag att frakta hem en motorcyke jag hade köpt. Frakten bokades snabbt och enkelt och nån dag senare dök motorcykeln upp. Tyvärr hade dom skadat den på flera ställen. Ägaren till fraktfirman tyckte det var tråkigt att det hade blivit skador men lovade att ersätta. Jag pratade med en lackfirma om jobbet och fick ett pris för att reparera motorcykeln. Vidarebefodrade priset till fraktfirman och dom OK förslaget. Sen har det inte hänt så mkt, har stött på nästan dagligen i 2 månader och får till svar att han ska kolla upp det och höra av sig, sen hör jag inget. Gör samma sak igen och svaret blir det samma. För en månad sen fick jag en kreditfaktura på mail och med den summan vi hade kommit överens om, stog 10 dagar på den. Ingen ersättning ännu! Har hållit på i 2 månader nästan dagligen med det här men dom verkar bara skita i det, fruktansvärt oproffsigt och dåligt skött. Jag betalar för frakt och får hem en skadad motorcykel. Och det är en firma och ingen privatperson. Hur går jag vidare med det här? Kan jag göra nått?
Citera+ Citera
Svara