Skaderapport från ett jordgetingbo...

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Jag och Zandra var ut på åktur idag.
kom inne i en alle så det var mörkt och motljus såg inte att de laggt enkubik grus för att laga vägen. Bakhjulet sladda iväg.. Fixade det. Dock så reste sig hojen. Var precis i en 90gradesrs kurva. Fick i princip stopp på hojen. Så i en hastighet av ca 1 km/h så¨tog vägen slut och framhjulet gick ner i diket. Kunde inte hålla emot hela hojen som hamnade nere i det mjuka djupa diket...

Förvånad över vad som hände står jag där gränsle över hojen. Med höger fot på fotpinnen. Och med vänster ben böjt så att jag står på knät i vägkanten.
Snyggt och prydligt hade jag lutat hojen mot dikeskanten....
Skador hmm växelpetaren lite böjd. M'r vi sedan skulle köra upp hojen. Fick hjälp av Zandra. Så upptäcker vi att vi stär mitt i ett getingbo... Det är bra med hjälm,...
Vi skrattade gott över fikat sedan

He he he, hör ju inte direkt till vanligheterna att man får sig ett gott skratt när nån klotar.
Du får ursäkta Sensei men det såg faktiskt riktigt kul ut.... :D

Men det var skönt att det gick bra o att varken du eller cykeln tog stryk, o att det hände på just den platsen där farten inte var speciellt hög.

ZandrA skrev:
He he he, hör ju inte direkt till vanligheterna att man får sig ett gott skratt när nån klotar.
Det var inte någon klotning har jag kommit fram till. Det var ett avancerat mc-stunt för att stanna och vänta på dig. :yoparty
ZandrA skrev:
Du får ursäkta Sensei men det såg faktiskt riktigt kul ut.... :D
Hmm Tyckte du såg mest förvånad ut.. jag hade full koll :rolleyes:
ZandrA skrev:
Men det var skönt att det gick bra o att varken du eller cykeln tog stryk, o att det hände på just den platsen där farten inte var speciellt hög.
Farten var ju allt annat en hög. Och det var inte MITT fel. Det var GRUS så jag ska stämma vägverket. Och däcken var kalla de hinner ju inte bli varma på 5 mil. Och sen hade jag solen i ögat.
Sen var jag jagad av en brud. Och minimorran var inte med.... och träden gav konstiga skuggor.. och när jag tänker efter så var det nog lite våta löv på vägen med.. såg ut som det var lite diesel på löven också.... och dessutom hur kan man vara så urbota dum att man placerar ett dike sådär i vägkanten :kocko

SENSEI skrev:
...hur kan man vara så urbota dum att man placerar ett dike sådär i vägkanten :kocko

:rofl Förnekelse är en dygd ;)
Kul att det gick bra jordgetingar kan vara lite... irriterande :3freak

SENSEI du får väl lägga till att du la hojen igår igen!! :arsele

Tack för en trevlig tur iallafall!! Skojjiga vägar!! :banana :banana

SENSEI skrev:
Det var inte någon klotning har jag kommit fram till. Det var ett avancerat mc-stunt för att stanna och vänta på dig. :yoparty

Hmm Tyckte du såg mest förvånad ut.. jag hade full koll :rolleyes:
Farten var ju allt annat en hög. Och det var inte MITT fel. Det var GRUS så jag ska stämma vägverket. Och däcken var kalla de hinner ju inte bli varma på 5 mil. Och sen hade jag solen i ögat.
Sen var jag jagad av en brud. Och minimorran var inte med.... och träden gav konstiga skuggor.. och när jag tänker efter så var det nog lite våta löv på vägen med.. såg ut som det var lite diesel på löven också.... och dessutom hur kan man vara så urbota dum att man placerar ett dike sådär i vägkanten :kocko

Det var verkligen väldigt snällt av dig att vänta den enda sekund som det tog mig att komma fram till "ditt" dike. :D
sen måste man ju ha en viss förståelse att det kan vara lite stressande av att det ligger en :tuttar bakom oxå...

Tycker du har helt rätt i att det inte var ditt fel, vet vi väl att det aldrig är förarens fel :hihi o allt du har listat är alldeles sant, men jag tyckte mig oxå se att det låg ett litet lager is på vägen, o var det inte ett rådjur som precis hoppade över vägen, o hade du inte samtidigt möte med en gubbe på 90 år som hade ockuperat hela vägen, var det inte så?
Så uppfattade jag det i alla fall! :tungan

Men, men vad hör jag, har du varit ute i terrängen igen?????

FreddeH skrev:
SENSEI du får väl lägga till att du la hojen igår igen!! :arsele

Tack för en trevlig tur iallafall!! Skojjiga vägar!! :banana :banana
Hmm ja ja... tjallare...
Hmm försökte hålla det hemligt för minimorran :fatta!
Gick till som så att att vi var påväg till svampe. Missade korsningen in där han bor och bromsar kraftigt till i princip noll. Viker ner hjoen för att göra en snäv svängt "ala garagevändning" och precis då får jag motorstopp och orkar inte hålla upp hojen... :huvet Lägger mjukt ner den och plockar upp den igen. Tur att det var den skadade sidan...

ZandrA skrev:
Det var verkligen väldigt snällt av dig att vänta den enda sekund som det tog mig att komma fram till "ditt" dike. :D
sen måste man ju ha en viss förståelse att det kan vara lite stressande av att det ligger en :tuttar bakom oxå...

Tycker du har helt rätt i att det inte var ditt fel, vet vi väl att det aldrig är förarens fel :hihi o allt du har listat är alldeles sant, men jag tyckte mig oxå se att det låg ett litet lager is på vägen, o var det inte ett rådjur som precis hoppade över vägen, o hade du inte samtidigt möte med en gubbe på 90 år som hade ockuperat hela vägen, var det inte så?
Så uppfattade jag det i alla fall! :tungan

Men, men vad hör jag, har du varit ute i terrängen igen?????
Så var det... och så är det :Bugar :yoparty

UrbanTiger skrev:
Säg hej till dina kompisar :hej
wasp_nest03.jpg
En massa hondor :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...