Ska man investera i en sån? för och nackdelar?

Den är dyr och troligtvis varmare än ett vanligt ryggskydd. Annars ser jag bara fördelar. Tjööööp! :tummenupp

Jag kör med en sån (liknande). Värme och dylikt är inget jag stört mig på, känns tvärtom svalare på något sätt (kan bli ganska svettigt under ett vanligt ryggskydd, men inte detta). Den huvudsakliga fördelen är att det sitter fan så mycket bättre än ett vanligt ryggskydd, flyttar sig inte över huvud taget utan du har skyddet kloss inpå skinnet och på rätt plats konstant. Riktigt bekvämt att ha på sig, jag gillar verkligen mitt. Föredrar det framför ett vanligt ryggskydd alla dagar i veckan. Tjöp!:)

Jag kör med en sån (liknande). Värme och dylikt är inget jag stört mig på, känns tvärtom svalare på något sätt (kan bli ganska svettigt under ett vanligt ryggskydd, men inte detta). Den huvudsakliga fördelen är att det sitter fan så mycket bättre än ett vanligt ryggskydd, flyttar sig inte över huvud taget utan du har skyddet kloss inpå skinnet och på rätt plats konstant. Riktigt bekvämt att ha på sig, jag gillar verkligen mitt. Föredrar det framför ett vanligt ryggskydd alla dagar i veckan. Tjöp!:)

Bara fördelar :tummenupp

inte alls så dum:tummenupp tack för tipset:)

Skyddsväst ... !?.Är det inte en sådan man har om man är rädd för att bli beskjuten ... !?. :)

Man vet ju aldrig när det händer :tungan

Last edited:
Alpinestars-västen tycker iaf inte jag verkar vara någon höjdare. För kort och sitter inte tillräckligt bra.
Forcefielden ser dock intressant ut. Vore trevligt att prova.

Säkert en bra produkt!
Själv kör jag sedan 2008 med en Daniese, aldrig provat nått bätte.
Skydd för både nyckelben och 3 lameller för nacken. Har både kört race och vurpat på bana med detta och dessa skydd pallar för ett magplask på asfalt... Nu börjar dock min midjekardborre ta slut, men annars e den toppen :tummenupp

http://www.dainese.com/eu_en/motorbike/gilet-wave-2-neck.html

Ps."Ett"...ryggskydd. Ds.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...