Ska köpa retta, vad ska man tänka på?

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Som ämnet säger:

Ska åka och kika på en r1-03'a imorrn. Vad för standardfel kan finnas på dessa?

Är det samma som tidigare rettor med 2'ans växeln som kan kärva även på dessa?

Är det nån garantiservice som ska ha åtgärdats och kan man se detta även om det inte finns någon servicebok? (boken ska finnas, men är inte "hittad")

Tacksam för all info som kan ges!
 
xfader skrev:
2273047Ska köpa retta, vad ska man tänka på?
Att alla andra har R1'or som ser ut som just din.
Så du måste lära dig reg.numret fort, så du hittar din hoj bland alla andra på parkeringen.
 
att du köper en röd och vit SOM INTE ALLA ANDRA HAR!!! :P

tyvärr vet jag inte just felen på 03. kolla dom "vanliga" felen som finns på alla cyklar. vet inte om 2ans växel är knas ibland på 03orna :)

bra val av hoj.. :tummenupp
 
MestHemlig skrev:
2273103 att du köper en röd och vit SOM INTE ALLA ANDRA HAR!!! :P

tyvärr vet jag inte just felen på 03. kolla dom "vanliga" felen som finns på alla cyklar. vet inte om 2ans växel är knas ibland på 03orna :)

bra val av hoj.. :tummenupp

Styrlagret är en klassiker men justeras ju lätt...

Annars vet jag inte om det ska vara något, inga garanti jobb iaf.

Kolla drivpack å sådant vanligt bara, ( kan ju ha vart körd mest med ett hjul i backen :hihi )

Hur långt har den gått? Pris? Extra prylar?

Men kolla lådan noga, så den inte spottar ur någon växel kan missas vid provkörning...

War-psycho skrev:
2273099 Att alla andra har R1'or som ser ut som just din.
Så du måste lära dig reg.numret fort, så du hittar din hoj bland alla andra på parkeringen.

Nu var du elak! :mad:

Den silvriga är fetast btw
 
xfader skrev:
2273047 Som ämnet säger:

Ska åka och kika på en r1-03'a imorrn. Vad för standardfel kan finnas på dessa?

Är det samma som tidigare rettor med 2'ans växeln som kan kärva även på dessa?

Är det nån garantiservice som ska ha åtgärdats och kan man se detta även om det inte finns någon servicebok? (boken ska finnas, men är inte "hittad")

Tacksam för all info som kan ges!

Tror inte det är något speciellt att titta på. Kanske inte ska vara bytt drivpaket efter 1000 mil bara ;)
 
Att det är en vanlig hoj är väl ingen nyhet. Fast vad kan man köpa som inte är "vanlig" idag ändå? Initiellt kollade jag efter en honda 929a 00/01. Men hittade ingen intressant som låg "nära nog".

Silver/Svart är den :)

1500 mil

Alla de vanliga grejerna får man kika på, typ drev, däck, hjullager osv. Ska ta en extra koll på styrlagret i varje fall.

Något annat som kan vara värt att nämna?
 
Måste väl finnas en bra anledning till att den är vanligast...
Jag köpte mig just en R1 -05 i veckan. Galet nöjd änsålänge! Innan det hade jag en CBR 1000RR och rettan är bättre på allt! Tom min gamla R1 -03 kändes bättre än Firebladen.

Bra val av hoj xfader! :tummenupp
 
War-psycho skrev:
2273099 Att alla andra har R1'or som ser ut som just din.
Så du måste lära dig reg.numret fort, så du hittar din hoj bland alla andra på parkeringen.

Haha, jag håller med några här uppe. Det finns nog en anledning ;)
För övrigt så är det inte konstigt att den blå R1an är vanligast, blått är en färg som många anser är snyggast. Dessutom är det lite klassiskt med en blå R1a.
Jag menar, hade jag köpt en gixxer så skulle den gärna fått vara blå/vit. R1 har väl potential att vara (nästan) lika legendarisk som gammgixx.

Edit: helsvart funkar för de flesta hojar, min CBF är snygg.
 
Disasterpiece skrev:
2273326 avundsjuk.nu
Nej, skulle jag vilja ha en nyare hoj, så skulle jag hellre välja en sån som du har.
Trots att R1'an är snyggare.

Chii skrev:
2273337 eller gammalochbitter.nu
För att jag tycker R1'or är förjävla vanliga ?? Knappast.

Hade jag velat ha en R1'a så hade jag köpt en sån.
Det är ju inte som om dom är speciellt svåra att få tag på precis.
:lol

GeFeldz skrev:
2273358 Haha, jag håller med några här uppe. Det finns nog en anledning ;)
För övrigt så är det inte konstigt att den blå R1an är vanligast, blått är en färg som många anser är snyggast. Dessutom är det lite klassiskt med en blå R1a.
Jag menar, hade jag köpt en gixxer så skulle den gärna fått vara blå/vit. R1 har väl potential att vara (nästan) lika legendarisk som gammgixx.

Edit: helsvart funkar för de flesta hojar, min CBF är snygg.
Jag gillar den vinröda... den är fin...

Jag har inget emot R1, dom är t.o.m. ganska snygga.
Men dom är bara så förbannat vanliga numer, speciellt den blå.
(Börjar nästan kännas som hojvärldens Volvo 240.)
Det är först på senare år dom börjat med lite mer spännande färgsättningar.


För övrigt har jag redan dom cyklar jag vill ha, min Suka duger gott åt mig med sina 150 kusar, och rymlig körställning.
Dessutom är den överlägset snyggare än några andra hojar också.
Med en ärlig helförsäkring på 1182:-/år så får jag mer pengar över till soppa. :)


Så ni kan sluta böla nu... :pannkyss
Huvudsaken att alla är nöjda med sina egna hojar, vanliga som ovanliga.
 
Last edited:
War-psycho skrev:
2273636 Nej, skulle jag vilja ha en nyare hoj, så skulle jag hellre välja en sån som du har.
För att jag tycker R1'or är förjävla vanliga ?? Knappast.

Hade jag velat ha en R1'a så hade jag köpt en sån.
Det är ju inte som om dom är speciellt svåra att få tag på precis.
:lol

Jag gillar den vinröda... den är fin...

Jag har inget emot R1.
Men dom är bara så förbannat vanliga numer, speciellt den blå.
(Börjar nästan kännas som hojvärldens Volvo 240.)
Det är först på senare år dom börjat med lite mer spännande färgsättningar.


För övrigt har jag redan dom cyklar jag vill ha, min Suka duger gott åt mig med sina 150 kusar, och rymlig körställning.
Dessutom är den överlägset snyggare än några andra hojar också.
Med en ärlig helförsäkring på 1182:-/år så får jag mer pengar över till soppa. :)


Så ni kan sluta böla nu...
Huvudsaken att alla är nöjda med sina egna hojar, vanliga eller ovanliga.
Är det nån hoj som är som sporthojarnas Volvo 240 så är det väll din gammla sukka, dom såg man ju överallt förut men nu ligger dom flesta utspridda i något garage eller står på skroten. precis som 240. :hihi
 
espa skrev:
2273653 Är det nån hoj som är som sporthojarnas Volvo 240 så är det väll din gammla sukka, dom såg man ju överallt förut men nu ligger dom flesta utspridda i något garage eller står på skroten. precis som 240. :hihi

Slag under bältet :hihi
 
espa skrev:
2273653 Är det nån hoj som är som sporthojarnas Volvo 240 så är det väll din gammla sukka, dom såg man ju överallt förut men nu ligger dom flesta utspridda i något garage eller står på skroten. precis som 240. :hihi
Och det kommer från en som själv kör en Opel !!! :fakta


:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
 
War-psycho skrev:
2273636 Nej, skulle jag vilja ha en nyare hoj, så skulle jag hellre välja en sån som du har.
Trots att R1'an är snyggare.

Hade jag velat ha en R1'a så hade jag köpt en sån.
Det är ju inte som om dom är speciellt svåra att få tag på precis.
:lol

Kan inte du bara knipa IGEN käften ?


@ Xfader: Köp!
 
Kungen

Köp kungen av kungarna istället , gixxer 1000 så slipper du åka omkring med en cykel som snart är lika vanlig som volvo 240 var :)
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top