Ska köpa 1000cc men vilken!?

Rockern

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Hoj
KTM Superduke R -12
Hallå hallå

Står inför ett ångestladdat beslut, ska sälja gixxern och vill ha en 1000cc.

Det står mellan Trico Fireblade 1000RR eller en svart R1:a, vill gärna ha lite åsikter om för och nackdelar osv. Försäkringen spelar mindre roll, det är svindyrt ändå :)

Så, vad säger ni? Hjälp en stackars vilsen liten pöjk :confused:

Okej. Då röstar jag för Hondan helt klart. verkar vara en trevlig hoj och så ska den ju helst vara repsol kittad. :yoparty

Ja är det från 06 och framåt så är det nog rätt jämt. Hondan fick ju några uppdateringar till 2006 som gjorde den bl a lättare. Man känner igen den på att den har svart sving jämfört med den tidigare silvriga. Har du provkört dem?

CBR:n e grymt snygg -06 tycker jag, dock har r1:an mer effekt och är grymt fin den med - hade nog tagit R1:an själv eller varför inte zx10r..:D

Gixxer 1000 -06 är ju fortfarande den bästa sporthoj som går att köpa för vettiga pengar, att inte ta med den i ekvationen är bara slöseri med resurser... ;)

Hondan e klart snyggast av dem :tummenupp

Det finns fortfarande en del 07:or kvar hos handlarna som säkert går att pruta lite på :)

Ja är det från 06 och framåt så är det nog rätt jämt. Hondan fick ju några uppdateringar till 2006 som gjorde den bl a lättare. Man känner igen den på att den har svart sving jämfört med den tidigare silvriga. Har du provkört dem?

Tror nog att de är ett bra köp.
Nix jag har tuvär inte provat någon en men vad jag har hört från folk som har provat den så ska den vara trevlig att köra och verkar vara stabil.
Sen är dom ju mycke trevliga att kolla på. de är ju alltid ett plus i kanten.

Ja tyckte hondan var sur å svänga med, lite "trög" skulle man kunna kalla det. Gsx-r:n är klart kvickare i rörelsen imo. Men jag är ju blott amatör, kan ju berott på däck eller felaktig inställning.....

ZX10r -04/05 skulle vara mitt självklara val. Dräller inte av dem heller, sen
skadar det ju inte att det är den snyggaste japanska literhojjen genom tiderna :tummenupp

Ja det var det jag tänkte, nu sitter jag och väljer mellan (om dom finns kvar vill säga)

http://www.blocket.se/vi/13051649.htm?ca=23_11_s

och

http://www.blocket.se/vi/13059019.htm?ca=23_11_s

Har provkört båda modellerna innan men inte några längre sträckor. Jag är ju jättesugen på hondan, dessutom så dräller det inte av dom till skillnad från R1:an.

Nää nån gixxer blir det inte, jag kan verkligen inte köpa en till :)

R1:an står ju i Ystad så den är nog närmare för dig i Malmö. När det gäller Hondan så var jag faktiskt på Bike i Trollhättan just idag och köpte mig en hoj själv, och det fanns ett gäng CBR1000RR i den prisklassen såg jag, även svarta. Vet inte om det var begagnade eller bara prissänkta. Ring dom!

Ja tyckte hondan var sur å svänga med, lite "trög" skulle man kunna kalla det. Gsx-r:n är klart kvickare i rörelsen imo. Men jag är ju blott amatör, kan ju berott på däck eller felaktig inställning.....

Vilken årsmodell var det? Den blev markant kvickare 2006.

Last edited:
R1an ska ju ha den bättre motorn och det bättre chassit gente hondan.

men du vet ju att suzukin är bättre:yoparty

Det gör inget om jag får åka en bit, det gör jag gärna för rätt hoj :)

zx10r satt jag faktiskt inte bekvämt på, kanske jag som sitter konstigt hehe, men den är grymt snygg den också.

Vad gäller hondan så känns det som att trico är enda färgalternativet, och svart för R1:an, den är sjukt snygg svart.

Ingen suzuki, inget fel på dom men detta är den tredje, det får vara slut nu på dom dumheterna :rolleyes: hehe

jag röstarpå R1:an,

mkt bra mc

har beställt den nya 2008 i röd, så den kommer ngn gång i mitten av mars. hondan har fått lite sämre kritik, och på topp är gixxern och r 1an

Last edited:
skulle gått på r1an jag med, både ser bättre ut och går nog snäppet bättre.

Ja det var det jag tänkte, nu sitter jag och väljer mellan (om dom finns kvar vill säga)

http://www.blocket.se/vi/13051649.htm?ca=23_11_s

och

http://www.blocket.se/vi/13059019.htm?ca=23_11_s

Har provkört båda modellerna innan men inte några längre sträckor. Jag är ju jättesugen på hondan, dessutom så dräller det inte av dom till skillnad från R1:an.

Nää nån gixxer blir det inte, jag kan verkligen inte köpa en till :)

Om du nu har haft 3st gixxer, så talar det väll lite för sig sj, eller?
Har sj haft R1-05, skulle aldrig i världen byta den mot min k6:a, såååååååååååååååååååååååååååå mycket mer hoj i suckan:tummenupp
//Björn

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back