Ska jag köra i morgon

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Jag tror inte jag har kört motorcykel sen B-racet i Linköping. Det kändes så mesigt att köra på gata efter det. Och jag har pluggat och jobbat arslet av mig istället för att köra hoj. Nu ångrar jag mig, men det har ju hunnit bli höst. Visserligen tyckte jag att det var höst redan i augusti men jag saknade perspektiv då. Vad ska jag göra? Ska jag köra i morgon och frysa ihjäl och upptäcka att det dessutom är tråkigt att köra på gata, eller ska jag vänta till i vår?

Edit: det skulle blivit en poll också, men stress-jag råkade trycka på alla knappar samtidigt så att det blev fel.

Last edited:
Kör en sväng och frys och bli blöt så är abstinensen borta sedan. Jag trodde jag skulle köra in i november men förra helgen när jag blev stel om fingrarna efter en timme trots soligt mitt på dagen så var det slut. Nu får den stå till våren.

Alltid bra att göra något dumt så att man är säker på vad som är rätt. :hihi

Mesigt och tråkigt att köra på gatan... hmm, beror väl på hur man kör :D

Annars kan du ju alltid prova att köra utanför gatan :7peta

20 mil i spöregn och 6 plusgrader idag. Dä ä bar å åk! :näsblod

Varför inte köra en sväng och sedan sitta hemma och dricka choklad för att bli varm :tummenupp

...eller alvarligt: låt bli! Sommaren = sporthoj, vinter = enduro

anja skrev:
Jag tror inte jag har kört motorcykel sen B-racet i Linköping. Det kändes så mesigt att köra på gata efter det. Och jag har pluggat och jobbat arslet av mig istället för att köra hoj. Nu ångrar jag mig, men det har ju hunnit bli höst. Visserligen tyckte jag att det var höst redan i augusti men jag saknade perspektiv då. Vad ska jag göra? Ska jag köra i morgon och frysa ihjäl och upptäcka att det dessutom är tråkigt att köra på gata, eller ska jag vänta till i vår?

Edit: det skulle blivit en poll också, men stress-jag råkade trycka på alla knappar samtidigt så att det blev fel.

jag bor ju med i sthlm så.. e du sugen på en tur så kan jag följa med vilken tid isof... siktar på o vara hemma 17,00

Kör, kör, kör.

Jag tänker själv köra en sväng imorrn, bara det är torrt ute så. Fast å andra sidan så är jag bara nybörjare, jag tar alla chanser i världen för att köra lite. Några gånger till innan man ställer undan den.

Ha det bra, god tur.

Nej, jag tycker inte att du ska köra i morgon. Det är mesigt och tråkigt, road-"racing" på korpnivå däremot, jajävlariminlillalåda, det är grejer det.

Blött är det också, idag fick jag bakhjulssläpp bara sådär i en rondell, det bevisar ju det som alla rr-stjärnor på SH redan visste, gata=farligt, mesigt och väldigt oballt, rr=otroligt kul, häftigt och alldeles, alldeles underbart.

Inte fan är jag gammal och vis men en sak har jag fattat. Skippa sista åket. Detta har jag lärt mig när jag stått på snowboard. Men sista åket borde vara farligare på hoj. Min är olaglig så jag slipper fundera.

eus skrev:
Att köra bana? Ja, det var skitkul. Men det gjorde inte att jag förkastade vanlig hederlig gatåkning och började köra den vanliga SH-RR-nördgrejen, "gatåka är töntigt, rr är det enda rätta", sånt är bara tröttsamt. Gillar man hojåka så gör man väl det överallt?

sgtpepper skrev:
Att köra bana? Ja, det var skitkul. Men det gjorde inte att jag förkastade vanlig hederlig gatåkning och började köra den vanliga SH-RR-nördgrejen, "gatåka är töntigt, rr är det enda rätta", sånt är bara tröttsamt. Gillar man hojåka så gör man väl det överallt?
Vi måste intala oss det eftersom det är omöjligt å ha råd med både och

edit: Sen tycker jag ärligt att efter en dag på banan så ger gatåkan inte mycket skoj. Men det är väl individuellt antar jag

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2