Ska iväg till TriumphCenter o behöver hjälp!!! :)

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Nu är tiden ÄNTLIGEN kommen!!! och för er som inte trodde att jag skulle få henne... SCREEEEW YOU GUYS! :yoparty :yoparty :yoparty :banana :smasha :rock :bow :blah :blah :blah :hoppa :kiss :klappar :Rockbanan :sissy :squid :hojbusa

.... SÅ nu har jag avreagerat mig :P

Till the Dealieo... Jag vart fastanställd igår och vet inte när dom gör kreditupplysningen så kollar dom på förra året då jag inte skattade ett piss!

Så vad behöver man ha mig sig, typ nått slags anställningsintyg eller?

Med tanke på tidigare profetior om att du kommer att ligga i diket redan på hemvägen skulle jag vilja få en karta på tänkt färdväg.

Ang lån så tror jag dom gör sedvanlig kreditprövning på taxerad inkomst föregående år, betalningsanmärkningar, övriga lån, etc. Vad kreditbolaget värderar i sin bedömning vet jag dock inte... Ring och fråga? :va

Det är ju inte helt fel att få med ett arbetsintyg på var du jobbar och vad du tjänar och att det faktiskt är fast anställning och inte provanställning.

i normala fall så tror jag att dom brukar kräva att man har haft sin fasta anställning i minst 6 månader, annars finns ju sms-lån:tummenupp

i normala fall så tror jag att dom brukar kräva att man har haft sin fasta anställning i minst 6 månader, annars finns ju sms-lån:tummenupp

Ja det beror nog på låneinstitut, men är det en riktig bank vilket är att föredra oftast med tanke på lägre ränta, så är det som du säjer 6 månader.

SMS-lån is the shit! :yoparty

Hu mycket går du in med först och vad blir månadskostnaden ink förs? har du verkligen räknat på det, du verkar inte ha nånn koll efterssom du frågar vad som krävs för att få lån :va

Last edited:
Nej, fast anställning i 6 månader är bull, däremot att man jobbat i 6 månader och därmed blivit fast anställd och inte har provanställning. Det där gränsen brukar gå. Så fort du har fast anställning så skall det vara fritt fram.

Nej, fast anställning i 6 månader är bull, däremot att man jobbat i 6 månader och därmed blivit fast anställd och inte har provanställning. Det där gränsen brukar gå. Så fort du har fast anställning så skall det vara fritt fram.

ja så kanske det är, längesen jag tog lån :tummenupp

Det är väldigt olika...
En kompis till mig fick en provanställning på 6 mån men tog lån till en bil (runt 100k) innan han hade börjat... och DET kändes konstigt tycker jag...

Kreditupplysningen ger upplysning om senaste taxeringsår som du deklarerat och fått slutlig skatt på, dvs inkomst år 2007 om du har förenklad självdeklaration, även 2006 kommer dom titta på.

Inkomsten för 2008 finns inte i några register föränn efter nästa års slutliga taxering.

Har du just fått anställning kommer ett arbetsgivarintyg troligen krävas, eller kontroll med din arbetsgivare. Om inte kreditbolaget tar jätterisker så lär dom vilja ha borgenär också (det skulle jag åtminstone vilja som långivare).

/Nitrous

Hoppas för din skull att det inte är Triumph Center i Stockholm du ska handla av :näsblod

men å andra sidan så verkar det som om att bankerna slänger pengar efter en bara dom får låna ut, inte som förr:confused:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti