Ska ha ny hoj 2011. Men vad & why??

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
Ja, då är trånandet igång efter nästa års hoj. Några alternativ finns.
Från -08 till -11. 1000cc. Blir mest bana så beg med lull är +. Gärna ABS. Så följande hojar kikas på med vissa funderingar.
-BMW 1000rr. ABS, quickshifter. Något negg om den?
-Aprilia RSV 4, ev factory men vet inte om jag gillar V4, van rad 4. Snyggast enligt mig
-Fireblade 1000, känns lite tråkigt gammal, men fin som fan och köra.
-zx10 -11, kommer bli grym, effekt, abs, launch control m.m.

vilken i godisskålen skulle det bli? har kört de flesta på banan redan. Men det är inte mycket som ger en wow upplevelse!

Vem bryr sig om vad man har för hoj egentligen ska ju ändå bli skrot av skiten. Bäst är väl nästan att köpa nåt som redan är skrot! :tummenupp

Som sagt, är väl inget snack om saken.

ZX10 av 2011 års modell såklart.

Snacka för dig själv Mad_S. jag håller mig på hjulen. 6 år på bana nu utan att "ligga".

Ska se på mässan om Kawwan verkar bra.

Tycker Aprilian verkar mer spännande än Kawan om du ska ha ny modell,sen är ju frågan hur länge aprilian står vid eventuella problem medans man väntar på delar och det tycker jag är en nog så viktig detalj när man ska köra hoj i sverige.

Ska du köra så är väl hondan det trygga alternativet,beprövad modell som funkar och barnsjukdomarna lösta.

BMW går ju bara sönder,iaf dom jag sett.....brukar ligga på sidan i en sandfålla.....kanske för mycket elekronik för förståndet......har sett 5st på bana och 3 av dom har legat,inga bra odds. :)

Närå,funkar säkert men känns inte lika spännande som Aprilian eller kawa eller lika beprövad som hondan.

Jag skulle handlat den modell som jag hade bäst kontakt och förtroende för den lokala handlaren,hjälp behövs och säsongen är så kort så stilleståndet vill man ha så kort som möjligt.

Henrik

Snacka för dig själv Mad_S. jag håller mig på hjulen. 6 år på bana nu utan att "ligga".

Ska se på mässan om Kawwan verkar bra.

6år utan att ligga... Det inte direkt nåt jag skulle skriva om i ett öppet forum där alla kan gå in och läsa..

Hör ju nästan på din ton hur sexuellt frustrerad du faktiskt är... :tummenupp

6år utan att ligga... Det inte direkt nåt jag skulle skriva om i ett öppet forum där alla kan gå in och läsa..

Hör ju nästan på din ton hur sexuellt frustrerad du faktiskt är... :tummenupp

Om du bara visste! (kollar på klockan:tungan)

Tycker att du istället ska ha en Ducati Desmosedici.

hade nog inte ens köpt en sån om jag hade pengarna...

Tycker Aprilian verkar mer spännande än Kawan om du ska ha ny modell
Henrik

Jag gillar ju helt klart Aprilian bäst till utseende men vet inte hur jag gillar v4. RC 8 och Ducce är nog inte ens med på kartan. Rad 4 helst. Stör mig att jag inte tog mig tid och testade Factoryn som Hojgaraget hade i höst.

Ligger BMW i fållan? Hmm, jag har att sett dig med där någon gång:gnissla

Bladen går förbaskat fint, men har alltid kännts förbaskat snäll och lite tråkig, men som sagt, går gudomligt fint.

Jag var mycket nöjd med min -08 zx10 och kan mycket väl tänka mig repris på den.

Men det får bli mässan i år och fundera till våren...

Last edited:
Ligger BMW i fållan? Hmm, jag har att sett dig med där någon gång:gnissla

...

Nja,har legat där jag med men tror inte du sett mig,iaf inte på en bmw. :)

Sen,procentuellt ,är det nog fler r6or som inte ligger i sanden kontra de som faktiskt ligger där så...... :tungan

V4a Är Gött R D 500!

Henrik

Last edited:

Sen,procentuellt ,är det nog fler r6or som inte ligger i sanden kontra de som faktiskt ligger där så...... :tungan

V4a Är Gött R D 500!

Henrik

Hur många gånger blev det backen i sommar? Såg dig i mc folket, stiligt.
Glor på en vit rsv 4 så läcker!....kanske Öhlins vill sponsra igen så man slipper köpa factory, men fan vad dyra hojjarna är. Jag gav 99 -09 för ny 1000cc....

/
Dennis

V4a Är Gött R D 500!

Henrik

Hur många gånger blev det backen i sommar? Såg dig i mc folket, stiligt.
Glor på en vit rsv 4 så läcker!....kanske Öhlins vill sponsra igen så man slipper köpa factory, men fan vad dyra hojjarna är. Jag gav 99 -09 för ny 1000cc....

/
Dennis

Bara en,tjejens så klart....:gnissla

För 99 i år hittar du inte ens en ny -10 600,tiderna förändras,90papp för en -09 R6.....

R1-09 ny,135....

Henrik

Aprilia Rsv4 utan tvekan ! Snyggare hoj finns inte och ljudet från V-4an är som ljuv musik .

Är själv sugen på den , skulle funka att ha en som prydnads i vardagsrummet :)

RSV4 factory kommer ju med en uppdatering i år med mycket avancerade elektroniska hjälpmedel. Dyrt lär det säkert bli. Men den är ju så j-kla snygg!

Aprilia Rsv4 utan tvekan ! Snyggare hoj finns inte och ljudet från V-4an är som ljuv musik .

Är själv sugen på den , skulle funka att ha en som prydnads i vardagsrummet :)

Visst är det en snygg möbel...

DSC_0013.JPG

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti