ska hämta min första hoj på fredag

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Som topicen lyder, det e en importerad R6 -00 men den e reggad som en -99, killen jag köper den av sa att det kan bli så om den e uttagen sent på året (-99), den ser ju ut som en -00 i utseende. Så min fråga, spelar detta någon roll, tänker ju mest på när jag i min tur säljer den vidare ifall det kan bli problem.

Fan e det nån som fattar vad jag menar eller? Tror nämligen inte att jag gör det själv :va

Andrahandsvärdet är väl något mindre men annars skall det väl inte ha nån större betydelse... Lycka till med hojen!!! :tummenupp

Tack :)
Men kan jag i min tur sälja den som en -00, eller blir man tvungen att sälja som -99 fast det e ju -00:ans modell?

Det som står som årsmodell i regbeviset gäller...inget annat.

MostWanted skrev:
säjj priset då!??
46k får jag den för, hojen e i toppskick, tyvärr vet jag ju inte mer eftersom jag inte kunnat provköra, men däcken e fina, likaså drivpaketet, nybes, nyservad. såg ut att vara en pärla.

I Tyskland anger de tillverkningsår, inte årsmodell. Fömodligen är det det det beror på. Det är ju i princip ingen skillnad på 99-or och 00-or i alla fall, så det kvittar väl just i R6-fallet.

Borde på intet sätt påverka ngt för dig förutom ovannämnda aspekter...

Men i Finland har det betydelse...

Ex. BMW byter modellår september varje år. Detta beytyder att en BMW tillverkad t.ex. 9/99 räknas som en 00:a, eller är så att säga av modellår -00.

Detta betyder att om en finne importerar en hoj eller bil tar han mycket gärna en hoj eller bil som är just på detta vis... vi betalar nämligen skatt åt staten för importerade fordon utgående från bl.a. första reg.datum... dvs. vi kan få en -00:ans bil inskattad som -99:a om denna e tillverkad (i en BMW´s fall) efter september år XX å ibruktagen innan nyårskiftet... :)

Därför ser man ofta att de bilar som finns till salu hos försäljare (i Finland) som säljer importbilar ofta är typ 12/96 men som årsmodell anger de -97, de vill helt enkelt slippa undan med lite mindre skatt när de köper in bilen, men få sälja den som den -97:a den egentligen är... :rolleyes:

Så egentligen, vad det betyder för dig är: att du kan ha större chans att hitta en finsk köpare på din hoj sen i framtiden eftersom han uppskattar detta faktum...

:tummenupp

Last edited:
Den på bilden är en -00, för -99:orna hade sivriga fälgar & andra dekaler.
Slå till!

X-up skrev:
Den på bilden är en -00, för -99:orna hade sivriga fälgar & andra dekaler.
Slå till!
Inte vet jag men www.mcpoolen.se 99a ser ut ungefär som 00an.Den röda varianten har väl alltid haft svarta fälgar?Bara den blåa,precis som R1an har ändrat färger(silvriga till svarta fälgar)Den på bilden ska föreställa en 99a,ganska lik 00an isånnafall...??

mc-yamaha-99-yzfr6-rodvit.gif

En blå 99a ser ut så här:

mc-yamaha-99-yzfr6-bla.gif

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup